De omzet van de totale Nederlandse foodservicemarkt (horeca, gemak, catering) steeg in 2023 met 13,1 procent naar 21.498 miljoen euro. De omzet van de...
De winnaars van het GfK Out of Home Formulerapport 2022 zijn bekend. Bram Ladage, Brownies&downieS, Coop Vandaag en Hutten zijn verkozen tot beste...
De verschillende kanshebbers voor de titel ‘Winnaar van het GfK Formule Rapport Out of Home’ binnen het segment Coffee & Lunch zijn be...
Uit de jaarlijkse monitoringscijfers van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) blijkt dat frisdrankproducenten voorlop...
Retailexpert Q&A organiseert in samenwerking met Horecava de tweede editie van de Foodservice Award en er staan bagels op de kaart. Bagels & B...
In 2018 bezochten maar liefst 2,5 miljoen Nederlanders de healthy food restaurantketen eazie voor haar populaire wokmeals, poké bowls, salades,...
Healthy food restaurantketen eazie mag zichzelf de titel ‘Beste Fastservice formule van Nederland’ toe-eigenen. Volgens het GfK Out o...
De 'broodjekaascultuur' is opgenomen in het Netwerk Immaterieel Erfgoed. Hiermee komt het in aanmerking voor een plek op de echte lijst....
De 29 vestigingen van Broodzaak op de NS Stations worden vervangen door het nieuw ontwikkelde merk TRECK. Dat maakt horecaexploitant HMSHost Internati...
Een bijzondere uitkomst van een onderzoek van onderzoeksbureau GfK: 97 procent van alle Nederlanders eet weleens kaas en veertig procent eet het dagel...
Albert Heijn zal 'een plek worden om iets te eten'. Dat zei Wouter Kolk, sinds 1 november de baas van Ahold Delhaize Europa en Indonesi&e...
FSIN blikt in nieuwe publicatie vooruit op deliverymarkt in 2025 Groei thuisbezorging eten en drinken zet zich onverminderd voort Delivery is het sn...
Uit het GfK Formule Rapport 2018 blijkt dat Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze for...
In Nederland vindt de food-consumptie vaker buitenshuis plaats. Niet alleen in de klassieke horeca, maar ook op high traffic-locaties langs de snelweg...
Nederland behoort tot de top 10 landen als het gaat om suikerconsumptie. 77% van de shoppers gelooft dat suiker (in meer of mindere mate) verslavend i...
De grootste pizzaketen van Nederland voegt met de Hot Sandwiches een extra productcategorie aan haar assortiment toe. Naast de geliefde pizza&rs...
Uit het GfK Formule Rapport 2017 blijkt dat SushiPoint, Bagels & Beans, AH to go en ISS Catering de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. D...
Wie zijn gasten graag brood wil geven tijdens een lekker ontbijt of goede lunch, kan dan het beste volkorenbrood serveren. Uit onderzoek van onderzoek...
De wereld verandert snel, de taxi’s zijn overgenomen door Uber en hotels worden vervangen door privéhuizen; iedereen die een kamer leeg h...
Het bezorgen én afhalen van complete maaltijden is een markt met veel potentie en is op dit moment goed voor zoÂn 876 miljoen maaltijden op jaarba...
Thuisbezorgd.nl start in Europa omet zijn eerste pan-Europese merkcampagne. Die gaat gelijktijdig van start in vijf verschillende landen. *Time...
Brood ligt al langer onder vuur. Het zou een dikmaker zijn en het eten van brood zou tot gezondheidsproblemen leiden. Maak je niet druk: deze beweri...
Het imago van brood ligt al langer onder vuur. Het zou een dikmaker zijn en het eten van brood zou tot gezondheidsproblemen leiden. Maak je niet druk...
Keten Bagels & Beans ontving gisteren opnieuw de GfK Out of Home Award in de categorie shopperhoreca. Ruim 8.000 consumentenbeoordelingen wezen Bagel...
BP, Plaza Food for All, Douwe Egberts Café, Hutten en Toverland winnen de GfK Out of Home Formule Awards in respectievelijk de categorieën 'On the M...
Pittige espresso en een pittige eindstrijd, dat waren de ingrediënten die de finale van de eerste Bagels & Beans Barista Championship tot een succes...
In het vierde kwartaal van 2013 is er 3% minder brood verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. Ook in 2014 zal er minder brood gegeten worden...
Nederlanders eten de laatste jaren minder brood dan voorheen. De gemiddelde broodconsumptie in ons land is in de eerste drie kwartalen van 2013 met 2,...
Het aantal verkochte fairtrade levensmiddelen groeit. Zo zou 60 procent van de Nederlandse huishoudens per jaar één of meerdere fairtrade producten...
Deze week is op Paleis Soestdijk in Baarn de 10e editie van Het Nationaal Schoolontbijt gestart. De organisatie maakte de resultaten van twee recente...
Uit onderzoek van Intomart GfK blijkt dat ruim 60 procent van de bevolking bereid is om gebruikte vetten en oliën te recyclen. De campagne 'Vet, recy...
Uit consumptiecijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat kinderen te weinig haring eten. De vis is vooral populair bij vijftigplussers. *Proefpro...
De klassieke horeca en de catering hebben 2011 afgesloten met een licht omzetverlies, terwijl de inkoopprijzen met circa 2,5 procent stegen. Een behoo...
Steeds meer Nederlanders willen hun eetpatroon verbeteren: 41 procent wil gezonder eten. Tegelijk vindt 43 procent van de consumenten het moeilijk om...
Nederlanders zetten het liefst de Hollandse pot op tafel. Dat blijkt uit een onlangs gepubliceerd onderzoek door GfK in opdracht van de Federatie Nede...