Je hebt gezocht op: GfK

CBS: Omzet horeca + 4,9 procent, maar sentiment is negatief
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2024 met 4,9 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2023, meldt het CBS. De omzet...

FSIN: "Horecamarkt beter dan ooit, maar verdienmodel onder druk"
De omzet van de totale Nederlandse foodservicemarkt (horeca, gemak, catering) steeg in 2023 met 13,1 procent naar 21.498 miljoen euro. De omzet van de...

Dit zijn de winnaars van het GfK Out of Home Formulerapport 2022
De winnaars van het GfK Out of Home Formulerapport 2022 zijn bekend. Bram Ladage, Brownies&downieS, Coop Vandaag en Hutten zijn verkozen tot beste...
Nominaties GfK Out of Home Formulerapport 2022 in segment Coffee & Lunch bekend
De verschillende kanshebbers voor de titel ‘Winnaar van het GfK Formule Rapport Out of Home’ binnen het segment Coffee & Lunch zijn be...

Nederlanders drinken steeds vaker caloriearme frisdranken
Uit de jaarlijkse monitoringscijfers van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) blijkt dat frisdrankproducenten voorlop...

Bagels & Beans gaat voor Foodservice Award
Retailexpert Q&A organiseert in samenwerking met Horecava de tweede editie van de Foodservice Award en er staan bagels op de kaart. Bagels & B...

Healthy food restaurantketen eazie opent in Hilversum
In 2018 bezochten maar liefst 2,5 miljoen Nederlanders de healthy food restaurantketen eazie voor haar populaire wokmeals, poké bowls, salades,...

Eazie uitgeroepen tot beste Fastservice formule
Healthy food restaurantketen eazie mag zichzelf de titel ‘Beste Fastservice formule van Nederland’ toe-eigenen. Volgens het GfK Out o...
Wordt het broodje kaas immaterieel erfgoed?
De 'broodjekaascultuur' is opgenomen in het Netwerk Immaterieel Erfgoed. Hiermee komt het in aanmerking voor een plek op de echte lijst....

TRECK: de nieuwe foodformule op de Nederlandse stations
De 29 vestigingen van Broodzaak op de NS Stations worden vervangen door het nieuw ontwikkelde merk TRECK. Dat maakt horecaexploitant HMSHost Internati...

De voor- en nadelen van kaas
Een bijzondere uitkomst van een onderzoek van onderzoeksbureau GfK: 97 procent van alle Nederlanders eet weleens kaas en veertig procent eet het dagel...

Wordt Albert Heijn een horeca- en bezorgketen?
Albert Heijn zal 'een plek worden om iets te eten'. Dat zei Wouter Kolk, sinds 1 november de baas van Ahold Delhaize Europa en Indonesi&e...

Groei thuisbezorging eten en drinken zet zich onverminderd voort
FSIN blikt in nieuwe publicatie vooruit op deliverymarkt in 2025 Groei thuisbezorging eten en drinken zet zich onverminderd voort Delivery is het sn...

Julia’s en Bagels & Beans worden hoog gewaardeerd
Uit het GfK Formule Rapport 2018 blijkt dat Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze for...

Nederlanders consumeren vaker onderweg en op kantoor
In Nederland vindt de food-consumptie vaker buitenshuis plaats. Niet alleen in de klassieke horeca, maar ook op high traffic-locaties langs de snelweg...

Driekwart van de Nederlanders gelooft dat suiker verslavend is
Nederland behoort tot de top 10 landen als het gaat om suikerconsumptie. 77% van de shoppers gelooft dat suiker (in meer of mindere mate) verslavend i...

Domino's richt zich op lunch met Hot Sandwiches
De grootste pizzaketen van Nederland voegt met de Hot Sandwiches een extra productcategorie aan haar assortiment toe. Naast de geliefde pizza&rs...

Sushipoint en Bagels & Beans zijn best gewaardeerde Out of Home Formule
Uit het GfK Formule Rapport 2017 blijkt dat SushiPoint, Bagels & Beans, AH to go en ISS Catering de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. D...

Volkorenbrood is populairste broodsoort
Wie zijn gasten graag brood wil geven tijdens een lekker ontbijt of goede lunch, kan dan het beste volkorenbrood serveren. Uit onderzoek van onderzoek...

Column Pieter Punter: De nieuwe economie
De wereld verandert snel, de taxi’s zijn overgenomen door Uber en hotels worden vervangen door privéhuizen; iedereen die een kamer leeg h...

Maaltijdbezorging groeit als kool
Het bezorgen én afhalen van complete maaltijden is een markt met veel potentie en is op dit moment goed voor zoÂn 876 miljoen maaltijden op jaarba...

Thuisbezorgd.nl start Europese campagne
Thuisbezorgd.nl start in Europa omet zijn eerste pan-Europese merkcampagne. Die gaat gelijktijdig van start in vijf verschillende landen. *Time...

Brood ongezond? Klinkklare onzin!
Brood ligt al langer onder vuur. Het zou een dikmaker zijn en het eten van brood zou tot gezondheidsproblemen leiden. Maak je niet druk: deze beweri...

Brood ongezond? Klinkklare onzin!
Het imago van brood ligt al langer onder vuur. Het zou een dikmaker zijn en het eten van brood zou tot gezondheidsproblemen leiden. Maak je niet druk...

Bagels & Beans heeft beste formule
Keten Bagels & Beans ontving gisteren opnieuw de GfK Out of Home Award in de categorie shopperhoreca. Ruim 8.000 consumentenbeoordelingen wezen Bagel...

Awards voor fastservice formules
BP, Plaza Food for All, Douwe Egberts Café, Hutten en Toverland winnen de GfK Out of Home Formule Awards in respectievelijk de categorieën 'On the M...

Beste Bagels & Beans-barista
Pittige espresso en een pittige eindstrijd, dat waren de ingrediënten die de finale van de eerste Bagels & Beans Barista Championship tot een succes...

Trend: brood is ongezond
In het vierde kwartaal van 2013 is er 3% minder brood verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. Ook in 2014 zal er minder brood gegeten worden...

Brood? Nee, dank je
Nederlanders eten de laatste jaren minder brood dan voorheen. De gemiddelde broodconsumptie in ons land is in de eerste drie kwartalen van 2013 met 2,...

Verkoop van fairtrade producten stijgt
Het aantal verkochte fairtrade levensmiddelen groeit. Zo zou 60 procent van de Nederlandse huishoudens per jaar één of meerdere fairtrade producten...

Kinderen willen snacks als ontbijt
Deze week is op Paleis Soestdijk in Baarn de 10e editie van Het Nationaal Schoolontbijt gestart. De organisatie maakte de resultaten van twee recente...

Start campagne om vet te recyclen
Uit onderzoek van Intomart GfK blijkt dat ruim 60 procent van de bevolking bereid is om gebruikte vetten en oliën te recyclen. De campagne 'Vet, recy...

Kinderen eten te weinig haring
Uit consumptiecijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat kinderen te weinig haring eten. De vis is vooral populair bij vijftigplussers. *Proefpro...

FSIN: horeca blijft onder druk staan
De klassieke horeca en de catering hebben 2011 afgesloten met een licht omzetverlies, terwijl de inkoopprijzen met circa 2,5 procent stegen. Een behoo...

Nederlanders willen gezonder eten
Steeds meer Nederlanders willen hun eetpatroon verbeteren: 41 procent wil gezonder eten. Tegelijk vindt 43 procent van de consumenten het moeilijk om...

Hollandse kost favoriet
Nederlanders zetten het liefst de Hollandse pot op tafel. Dat blijkt uit een onlangs gepubliceerd onderzoek door GfK in opdracht van de Federatie Nede...