Retailexpert Q&A organiseert in samenwerking met Horecava de tweede editie van de Foodservice Award en er staan bagels op de kaart. Bagels & Beans strijdt met Brownies&downieS, Délifrance en Starbucks om de winst in de categorie Koffie & Lunchrooms. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de Horecava op dinsdag 14 januari.
De Foodservice Award is geen gebakken lucht: er gaat een stemronde aan vooraf om de nominaties te bepalen. Niet minder dan tweeduizend consumenten gaven hun mening over tien verschillende aspecten, variërend van prijs, assortiment en service tot klantvriendelijkheid en kwaliteit. In totaal zijn er 33 bedrijven genomineerd in 12 categorieën, waarvan sommige bedrijven in meerdere.
Lizan van der Pol, manager Business Development bij Bagels & Beans: ‘Wij willen dat iedereen blijer weggaat dan ze bij ons binnenkomen. De nominatie voor de Foodservice Award 2020, een award waarin de mening van onze gasten doorslaggevend is, laat zien dat we daarin slagen. Daar zijn we trots op.’
Kwaliteit nog belangrijker
Bij de eerste editie in 2018 vond de consument de prijs nog het belangrijkste aspect, dit jaar is dat kwaliteit, gevolgd door prijs, winkelgemak en klantvriendelijkheid. Bagels & Beans heeft een goede reputatie als het gaat om zaken als kwaliteit, service en klantvriendelijkheid. De afgelopen zeven jaar wonnen de bagelbengels vier keer de GfK award en werden drie keer tweede. Met zo’n trackrecord moet Bagels & Beans hoge ogen kunnen gooien.
Van der Pol: ‘We hopen natuurlijk dat we winnen, maar dat is niet het belangrijkste. Bij zowel de Foodservice Award als de GfK award gaat het om de beoordeling die echte klanten geven. Daarom is een nominatie al een prachtige erkenning voor het enthousiasme waarmee iedereen bij Bagels & Beans zich iedere dag weer inzet voor onze gasten.’
De winnaars worden bekendgemaakt op de Horecava in de RAI Amsterdam op dinsdag 14 januari 2020 om 16.00 uur in Hal 5.