KHN is samen met FNV Horeca een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Vandaag werd bekend dat de achterban van FNV Horeca akkoord is met het eerde...
40 procent van de horecamedewerkers ervaart momenteel werkgerelateerde stress. Dit blijkt uit onderzoek van Quinyx, aanbieder van AI-gestuurde workfor...
Vrijdag maakten vakbonden FNV Horecabond en CNV en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij een onderhandelingsresultaa...
De terugkeerintentie bij een koffie- of lunchketen in Nederland is gemiddeld 84%. Nederlanders bezochten het afgelopen jaar gemiddeld 2,7 keer een kof...
De manier hoe je met je doelgroep communiceert, zegt heel veel over je merk. Het is een belangrijke eerste indruk waarmee je niet alleen een boodschap...
Drie op de vijf horecamedewerkers zijn wel eens jaloers op zzp’ers. Dit blijkt uit onderzoek van Quinyx, aanbieder van AI-gedreven softwareoplos...
In een branche met veel intensief contact tussen personeel en gasten, en tussen personeel onderling, is een respectvolle en veilige werkomgeving van g...
HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27 procent) van de bestellingen af bij koffie- en l...
Nederlanders besteedden het afgelopen jaar 1,1 miljard euro bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek is 15 euro. Ne...
Horecaondernemers ervaren de marges die zij moeten afstaan aan de bezorgplatforms als een uitdaging. Daarom zocht de redactie van deze vaksite uit hoe...
Met lagere temperaturen en de vroeg invallende duisternis brengt de winter voor horecaondernemers meer uitdagingen met zich mee dan warme zomeravonden...
Bierpairing is een trend die steeds populairder wordt in horecagelegenheden over de hele wereld. Het combineren van bier met de gerechten die op het m...
Het avontuur van het starten en laten groeien van een horecaonderneming is spannend en zit vol uitdagingen. Eén van de belangrijkste sleutels t...
Met de stijgende kosten ontstaat er in een razendsnel tempo een soort van squeeze in je bedrijf. Nog net bekomen van alle coronaperikelen en de volgen...
Iedere ondernemer probeert zijn klanten of gasten op een manier aan zich te binden. Het is namelijk erg fijn als ze vaker terugkomen en daar zijn dive...
Als horecaondernemer is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Een geliefd dessert i...
Kassasystemen voor de horeca bieden tegenwoordig veel meer dan alleen het bijhouden van bestellingen. Softwaretoepassingen kunnen het de uitbater en h...
De Delfste horecaondernemer Marijke Vuik volgde afgelopen 7 maart Robèr Willemsen officieel op als voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland....
In de rubriek ‘Het Lunchroompanel’ worden actuele ondernemersvraagstukken beantwoord door ondernemers in horecadagzaken uit het hele land....
De verschillende kanshebbers voor de titel ‘Winnaar van het GfK Formule Rapport Out of Home’ binnen het segment Coffee & Lunch zijn be...
Omarmen doet de horeca het nog niet. Maar ‘dynamic pricing’ kan een oplossing zijn om een hoger rendement te behalen. De prijzen laten afh...
HMSHost Nederland, marktleider in de food- en hospitality branche voor reizigers onderweg, lanceert vanaf vandaag het Koppie Koppie koffie abonnement...
Loyaliteitsprogramma’s lonen. Een frequente bezoeker wordt gast en een frequente gast wordt ambassadeur. In dit artikel zetten we succesvolle lo...
De horeca is weer volledig open. Volle terrassen, lachende gasten, stomende koffiemachines en stromenden tapkranen vormen weer het beeld van de branch...
Het laten thuisbezorgen en zelf afhalen van eten bij de horeca heeft een enorme vlucht genomen sinds de coronapandemie en de daarmee gepaarde lockdown...
Beste Sharon, Vandaag is opnieuw een dag dat er, vooruitlopend op de persconferentie van het Kabinet, allerhande ideetjes in de media worden &lsquo...
In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Lunchroom vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacr...
Sinds medio 2020 helpt Sligro met ‘Slim Ondernemen’ klanten om meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder v...
Loyaliteitsprogramma's zijn van alle tijden. Van het plakje worst bij de slager tot de zegeltjes bij de supermarkt en het sparen via de Starbucks-...
Meer dan 95 procent van je beslissingen worden in het onderbewustzijn genomen. De klant is dus al betrokken bij hetgeen je biedt, alleen je moet wel c...
De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organise...
Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annulering...
Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In...
Uit het GfK Formule Rapport 2018 blijkt dat Julia’s, Bagels & Beans, Spar en Hutten de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze for...
Enthousiaste gasten, een solide concurrentiepositie, groeiende winstcijfers, trotse medewerkers en gratis publiciteit. Welke hotelier of ondernemer wi...
Gasten grijpen nieuwe betaalmogelijkheden grif aan, zo blijkt uit de laatste cijfers over contactloos betalen: meer dan de helft van alle pintransacti...
Nederland eet steeds meer buiten de deur. Restaurateurs die daarvan willen profiteren, spelen in op de vraag naar ‘affordable luxury’. En...
Hutten is door Foodstep uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar in het Nationaal Catering Onderzoek. De dienstverlening van Hutten krijgt van de gasten...
De Ledenraad van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft per vandaag horecaondernemer Robèr Willemsen gekozen tot nieuwe landelijk voorzitter van d...
Starbucks heeft zijn omzet in het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar zien toenemen tot bijna vijf miljard dollar. Dat is een groei van negen...