McDonald’s biedt voortaan altijd groente of fruit aan in het Happy Meal. In de toetjesstap in het Happy Meal kunnen jonge gasten kiezen uit seizoensfruit of groente. Op deze manier wil McDonald’s het eten van meer groente en fruit stimuleren. Jaarlijks worden er ruim twaalf miljoen Happy Meals verkocht in Nederland.
Uit cijfers van het Voedingscentrum en het RIVM blijkt dat veel kinderen tot 12 jaar minder groente en fruit eten dan wordt aanbevolen. McDonald’s gaat ouders helpen door standaard groente en fruit aan te bieden als vaste stap in het dessert van het iconische Happy Meal. Tot nu toe kon er naast groente of fruit keuze ook voor yoghurtdrink Danoontje worden gekozen. Dat is vanaf 16 juli uitsluitend nog als drankje in het Happy Meal verkrijgbaar. Als familierestaurant ontvangt McDonald’s Nederland wekelijks 3,2 miljoen gasten, waaronder veel families met kinderen.
Verantwoorde keuze vergemakkelijken
Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie & Insights van McDonald’s: “Al meer dan tien jaar bieden we de keuze uit groente en fruit aan in het Happy Meal. Wij nemen onze rol als marktleider serieus, daarom helpen we families om een verantwoorde keuze nu nog makkelijker te kunnen maken. Het blijft de speciale treat die je van ons kent, maar met extra vitaminen.”
Het bestelproces van het Happy Meal is aangepast. Het Danoontje is nu verkrijgbaar bij de dranken, waardoor gasten voortaan als dessert altijd kiezen tussen groente of seizoensfruit, te beginnen met worteltjes of Cantaloupe meloen. McDonald’s gaat regelmatig variëren met verschillende groentes en fruitsoorten, bijvoorbeeld peer en snoeptomaatjes vanaf week 35. McDonald’s probeert hierbij zoveel mogelijk groente en fruit van eigen bodem aan te bieden.