De maand september is voor veel horecaondernemers de afsluiting van het hoogseizoen. Maar ondernemers zitten nooit stil want direct worden de pijlen op het najaar gericht. Waar liggen de extra omzetkansen? Welk bokbier gaan we serveren? Wat doen we met wild en hoe lang mag ik het terras laten staan? Om antwoord op die vragen te krijgen is het zaak om deze website in de gaten te houden, want in de maand september staat het thema 'herfst' centraal op Lunchroom.nl.
In de maand september plaatst de redactie iedere week twee herfst-gerelateerde artikelen waar jij als horecaondernemer je voordeel mee kan doen. Want naast de terrasproblematiek en de vraag welk bokbier op de tap moet is het ook handig te weten dat het WK-voetbal voor het eerste in de geschiedenis in de herfst gehouden wordt. Welke marketingtechnieken worden ingezet door de horeca?
Soep-er
We gingen op bezoek bij Janine de Roode in Utrecht. Zij is de eigenaar van Soep-er, een horecazaak gespecialiseerd in – je raadt het al – soepen. Ze startte haar onderneming in een bijzonder onzekere tijd. Terwijl de horeca de ene na de andere lockdown moest slikken, stapte De Roode de ondernemerswereld binnen met een relatief kleine horecazaak in het hart van de stad. Ze doet haar verhaal.
SVH-Meesterkok Theus de Kok kookte decennialang letterlijk de sterren van de hemel in De Echoput. Het restaurant dat bekend is geworden vanwege zijn wildbereidingen. Hij doet een boekje open over hoe je met wild om moet gaan en ook wat je juist niet moet doen. Wijnen die typisch bij wild passen bestaan volgens hem bijvoorbeeld niet. “Onzin.”
Blijf op de hoogte
Wil jij als horecaondernemer weten hoe je meer uit de herfst kan halen? Hou dan deze website in de gaten en schrijf je in voor de digitale nieuwsbrief. Dan ontvang je iedere week het relevante Lunchroomnieuws.