Schoondergang en ATK Van Zwanenburg gaan per 1 april 2017 fuseren. Beide bedrijven zijn actief in de markt van professionele keukens en restaurantbenodigdheden. Door deze fusie ontstaat een van de grootste bedrijven in de markt met een jaaromzet van ruim 17 miljoen euro, circa 60 medewerkers en kantoren in Zoeterwoude en Capelle aan den IJssel.
De nieuwe naam wordt 'Schoondergang Van Zwanenburg'. Niet erg fantasierijk, vindt ook Leen van Rijsewijk, directeur van Schoondergang. "Maar die namen zijn net zo sterk als de achterliggende bedrijven. Die namen laat je niet zomaar verdwijnen," zegt Jeroen Krielen, directeur van ATK Van Zwanenburg.
Logische stap
De directies van beide bedrijven vinden het een logische stap om activiteiten te gaan bundelen. Van Rijsewijk: "We vullen elkaar perfect aan. Schoondergang is van oudsher actief met het ontwerpen, produceren en installeren van keukens in de horeca. ATK Van Zwanenburg doet dit al sinds jaar en dag in de bedrijfsrestauratieve sector en gezondheidzorg." Krielen vervolgt: "Daarnaast is ATK Van Zwanenburg een van de grootste leveranciers van alle benodigdheden voor de keuken en in het restaurant. Denk aan bestek, porselein, glaswerk en keukengereedschap. Die producten worden veelal zelf geïmporteerd door ATK Van Zwanenburg. Een krachtige uitgangspositie voor verdere groei."
De nieuwe directie zal worden gevoerd door Leen van Rijsewijk van Schoondergang en Jeroen Krielen van ATK Van Zwanenburg. Zij worden beide voor 50 procent eigenaar van de nieuwe combinatie. De overige aandeelhouders worden uitgekocht.