Resengo zorgt ervoor dat in de rij wachten voor een plekje aan tafel tot het verleden behoort, met de lancering van ResQueue, de eerste digitale wachtrij in Nederland. ResQueue wordt geïmplementeerd bij de eerste Nederlandse horeca die dit systeem al in gebruik namen om de drukte op hun terrassen te managen.
Het overkomt iedere gast weleens, de terrassen zitten vol. Volgens de manager komt er straks een tafeltje vrij, het probleem is dat de gast daarvoor in de rij moet staan. Wie heeft daar zin in op een zonnige dag?
Resengo introduceert een digitale wachtrij waarbij de gast met een eenvoudig smsje een melding ontvangt wanneer de tafel klaar is. Er hoeft dus niet meer fysiek in de rij worden gewacht voor een tafel, en er is tijd om ondertussen iets anders te doen totdat de gast aan tafel kunt plaatsnemen.
Hoe werkt ResQueue?
De gast kan ResQueue op twee manieren gebruiken: je controleert zelf online of er plekjes gaan vrijkomen in het restaurant waar je naartoe wil en je registreert jezelf met je telefoonnummer in de digitale wachtrij van ResQueue. Of je loopt spontaan een restaurant binnen als je in de buurt bent en het restaurant plaatst je handmatig in hun digitale wachtrij van ResQueue als er niet direct een plekje beschikbaar is. Sommige restaurants zorgen zelf voor een QR-code, om ervoor te zorgen dat je bij aankomst snel aan de wachtrij kan worden toegevoegd. Wanneer de tafel gereed is, krijgt de gast een smsje.
Handig voor terrasbezoekers of last minute hongerige gasten, maar ook voor horeca zelf, die op die manier handsfree voor een optimale bezetting van hun restaurant of terras kunnen gaan, zonder wachtrij en zonder gasten teleur te stellen. Ook horecaondernemingen die zelfs geen reserveringssysteem nodig hebben in hun zaak, kunnen met ResQueue tijdens piekmomenten hun wachtrij digitaal organiseren en hun gasten de vrijheid geven om hun wachttijd constructief elders te spenderen.
Dirk Gypen, CEO van Resengo: "Met ResQueue spelen we in op twee belangrijke trends van dit moment: Gasten reserveren steeds meer last-minute, en restaurants hebben veel meer last van no-shows sinds Corona. Met ResQueue bieden we een oplossing voor beide problemen."
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.