‘Stuur jij een Tikkie?’ Dat is inmiddels een vaak gehoorde slotzin na een gezellig diner of avondje borrelen. Het is dan ook niet verrassend dat ‘samen eten’ in de top vijf staat van belangrijkste redenen om Tikkie te gebruiken. Domino’s integreert Tikkie in haar bestelproces. Zo wordt het nog gemakkelijker om na het plaatsen van een online bestelling, direct een betaalverzoek te versturen. Ideaal voor mensen die regelmatig voor meerdere mensen bestellen. Denk aan een lunch voor collega’s of vrienden die gezamenlijk pizza bestellen.
25% groei in online bestellingen
In het afgelopen jaar werden er bij Domino’s miljoenen bestellingen online geplaatst. Een stijging van bijna 25% ten opzichte van vorig jaar. Het merendeel van deze online bestellingen werd direct via de website betaald. Redenen genoeg om een betaalverzoek via Tikkie mogelijk te maken. Marianne Kemps van Domino’s vertelt: “wat je bestelt, wanneer je bestelt of voor wie je bestelt, we willen het online bestellen en betalen zo gemakkelijker mogelijk maken. ‘Offline’ zijn we het al gewend om bijvoorbeeld na een etentje een Tikkie te sturen. Steeds meer mensen bestellen ook gezamenlijk hun eten online. Voor hen is het nu mogelijk om direct een betaalverzoek via Tikkie te sturen.” Domino’s is één van de eerste maaltijdbezorgers die het mogelijk maakt om direct na het plaatsen van een gezamenlijke bestelling de rekening te delen met anderen.
Hoe het werkt
Het sturen van een Tikkie werkt heel gemakkelijk. Zodra de online bestelling is geplaatst, verschijnt onder het orderbedrag het bekende Tikkie icoon. Door hier op te klikken, wordt er gevraagd met hoeveel personen de rekening gedeeld mag worden. Het verschuldigde bedrag per persoon en het doel wordt automatisch ingevuld. Vervolgens kan het Tikkie direct via Whatsapp met de juiste persoon(en) worden gedeeld. Heel gemakkelijk dus. Zeker met de feestdagen voor de deur. Traditiegetrouw worden de meeste online bestellingen geplaatst op 1 januari.