De lunchroom Aan tafel is onderdeel van het plan van Eddy Zwijnenburg. Het moet een beleving zijn en een stuk service. De lunchroom zit midden in de kledingswinkel Zwijnenburg.
"Eigenlijk is het een onderdeel van het geheel. Een dagje shoppen bij Zwijnenburg moet een beleving zijn. En ik denk dat het een pré is dat je dan lekker koffie kan drinken en lunchen op dezelfde locatie. we zitten in een kleine plaats en er zit niet veel om ons heen.Daarom is het horeca-aanbod een toegevoegde waarde"
Dus mensen komen hier echt voor een dagje?
"Ja, je merkt wel dat mensen langer in de winkel zijn dan als je geen lunchroom hebt. we merken dat als de mensen langer blijven, ze eerder geniegd zijn nog iets te kopen."
"Je ziet niet zo heel veel lunchrooms in een kledingwinkel, zijn er wel, maar slechts een paar, niet echt extreem veel. En het unieke is het uitzicht op de Zederik, een natuurgebied, dat wilden we ook laten zien dat we aan een natuurgebied zitten."
Waarom hebben jullie gekozen voor deze plek van de lunchroom, dat het een beetje in een hoekje zit en niet bijvoorbeeld vooraan in de winkel?
"Het zit wel op de drukste afdeling qua dames en eigenlijk is ervoor gekozen op deze afdeling omdat de meeste mannen een hekel hebben aan winkelen en de vrouw rustig kan winkelen, dan kan de man hier rustig koffiedrinken en een krantje lezen en dan kunnen de dames rustig winkelen. We hebben ook de keuze gehad om het helemaal boven te doen maar dat hebben we niet gedaan, het moet in het midden van de winkel.’
En waarom dan niet vooraan dat iedereen het kan zien dat er een lunchroom is?
"Onze core business is kleding en niet de lunchroom, met de kleding moeten we het verdienen en dit is eigenlijk een hele grote serviceafdeling. Het moet kwalitatief goed zijn. Dus het eten moet goed zijn, de bediening moet goed zijn en de service moet goed zijn."
"In het verleden gaven we altijd een kopje koffie weg, in die tijd hadden wij nog een automaat, later is de lunchroom erbij gekomen en sinds de lunchroom er is hebben we nu luxe koffie en we geven altijd nog een gratis kopje koffie, thee, limonade of cappuccino weg, alleen het eerste kopje is gratis. De reacties daarop zijn erg goed."
Waar denkt u dat de lunchroom over een paar jaar staat, wat hoopt u nog te bereiken?
"Dat het tussen de middag altijd vol zit, dat is eigenlijk het doel. Dat vind ik leuk, als het gezellig is en dat lukt steeds beter."
Wat wordt het meest verkocht in de lunchroom?
Eddy zegt: "Els (de kokkin van de lunchroom) kom er eens bij zitten, dat weet Els beter wat het meest wordt verkocht."
Els: "Het is heel wisselend, ene dag verkoop je heel veel tosti’s en de andere dag weer wat anders. Ik denk dat alles op de kaart goed loopt, niet speciaal 1 gerecht die eruit springt in de verkoop."