Een hele leuke actie van The Cake Room in Breda. De lunchzaak vol zoete lekkernijen is getransformeerd naar kerkgenootschap. Niet zomaar, want terwijl de horeca gesloten is, blijven de kerken gewoon open. Een gat in de markt. De inkomsten komen niet meer uit high teas en cakes, maar uit offers en inschrijfgeld.
The Pink Church
Sarah Haanskord - de Winter, eigenaresse van The Cake Room, dat omgedoopt is tot The Pink Church, licht de actie toe (check ook de video onderaan de tekst):
Helaas hebben ook wij op 13 oktober 2020 de deuren van onze roze hemel weer moeten sluiten vanwege de aangescherpte Corona maatregelen. De vraag die dan meteen indaalt; hoe gaan we in godsnaam ons hoofd nog boven water houden na zo'n tweede tegenslag?!
Na een onvermijdelijk moment van bezinning en zelfreflectie, moet je uiteindelijk toch omhoog durven kijken. Met een gezonde dosis spirit en geloof in een goede afloop, zijn wij uiteindelijk gezegd met een prachtige nieuwe invulling van The Cake Room. Daarom kunnen we met gepaste trots mededelen dat wij vanaf nu 'officieel' zijn omgedoopt tot The Pink Church. Als splinternieuw kerkgenootschap kunnen wij niet alleen open blijven, maar kunnen we onze liefde voor roze delen en belijden met ieder die zich hiertoe geroepen voelt. Lang leven artikel 6 van onze prachtige grondwet!
Hoe we dat doen? Bekijk de video onderaan het artikel.
Is this for real?!
Net als in veel gevallen is het maar net hoe je het bekijkt. Nee, helaas kunnen we je niet dopen in onze sprinkle pool, en voor een hemelse ervaring moet je toch echt even wachten tot we officieel weer open mogen. We hebben echter wel een echte overtuiging. En die is - zoals je van ons mag verwachten - zoet en luchtig in plaats van bitter en aangebrand. Ook wij vinden het soms ongemakkelijk te zien dat onze branche - toch in veel gevallen het braafste jongetje van de Corona-klas - zo hard getroffen wordt, terwijl in de kerken letterlijk niemand voor het zingen hoeft te vertrekken. Soms zijn de regels - zoals artikel 6 - in schrift prachtige kaders voor onze samenleving, maar blijken deze in de praktijk voor oneerlijke vergelijkingen te zorgen. Daar mogen we soms met elkaar best even kritisch op zijn. Hoe kunnen we eigenlijk een levensovertuiging definiëren? Wij zijn er nog niet over uit. Wél vinden wij dat we als horecabranche de afgelopen maanden keihard gewerkt hebben om een veilige, gezellige en waardevolle plek voor iedereen te kunnen zijn, en daar zijn we trots op! We hopen dat jullie ons gebaar kunnen waarderen.