Afgelopen dinsdag 10 januari is Bagels & Beans gestart met een nieuwe menukaart. Al jaren is de menukaart van Bagels & Beans een bijzonder boekwerk waarin lekker te bladeren valt. Na een menukaart gericht op muziek, is er nu gekozen voor een andere grote inspiratiebron: de natuur.
De nieuw menukaart is gelanceerd met de campagne en video ‘verwonder je zintuigen’. Hierin wordt er gefocust op de verwondering van de natuur en het alledaagse leven. De natuur is vanaf het begin een grote inspiratiebron voor Bagels & Beans. De kalmte, kleuren, geuren en geluiden die zorgen voor ontspanning en inspiratie.
Nieuwe menukaart
De menukaart van Bagels & Beans is een waar kunstwerkje. En dan niet alleen de gerechten, ook het ontwerp is museumwaardig. Ditmaal staat het design in het teken van de natuur en prikkelt de zintuigen. Naast de kleurrijke afbeeldingen en rijkelijk belegde bagels op de kaart, klinken er vanuit de kaart ook rustige natuurgeluiden door de vestiging. Mede-eigenaar Lizan van der Pol: "Na kunst en muziek focussen we deze keer op de verwondering van het alledaagse om ons heen. De natuur zorgt voor rust en een moment van bezinning. Bagels & Beans is ook de plek waar je dat kunt vinden: een warme plek om te ontsnappen aan de waan van de dag. Daarom hebben we de natuur als thema gekozen voor onze nieuwe menukaart."
Diepgewortelde verbintenis met natuur en dier
Met de campagne ‘verwonder je zintuigen’ deelt Bagels & Beans de diepgewortelde verbintenis met natuur & dier. Diverse natuurelementen komen al jaren terug in de vestigingen en uitingen van Bagels & Beans. De vlinders, libellen en vogels. Het groen van de planten. De muurboom, de vogelhuisjes en de vogelpootjes op de tafels. Dit gebeurt niet alleen door de gast te laten genieten van hetgeen wat de natuur biedt in smaak, maar juist ook door de verbeelding en verwondering die het geeft. Het vanzelfsprekende voor velen, vindt Bagels & Beans juist bijzonder. Lizan: "Een bloem, vogel of mooie boswandeling kunnen ons wijze lessen geven. Als we het maar de aandacht geven die het verdient."
Je zintuigen verwonderen
Om de lancering van de menukaart te vieren was er gisteren een bijzondere boom te bewonderen. Bij de vestiging in Bussum stond een rijkelijk gevulde boom, als symbool voor al het bijzondere dat de natuur te bieden heeft. Met een verse mangosap of jungle juice werden passanten en gasten geattendeerd op de nieuwe menukaart en het broeduurtje. Lizan: "Naast de zintuigenprikkelaars op onze nieuwe kaart, spelen ook onze eigen huisdieren een belangrijke rol. Neem de Arabica Oehoe, een koffiebruine daguil die met name ‘s ochtends vroeg al veelvuldig wordt gesignaleerd. Deze Arabica Oehoe is ook onderdeel van het broeduurtje. Het broeduurtje gaat maandag van start, precies op Blue Monday. Om je maandag beter te starten krijg je dan tussen 9:01- 10:01 een gratis 2e koffie. Maar zo hebben we ook de Mellow Mango Turtle, dit is een zeer relaxte landschildpad die vaak in de late ochtend tevoorschijn komt. En in de namiddag, dan zie je meestal onze inheemse watervogel: de Fruity Flamingo."
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste lunchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.