Autogrill, de wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers, kondigt de opening van zijn nieuw 3-in-1 concept in Station Brussel-Centraal aan. In de Autogrillcounter op de tussenverdieping die naar de sporen leidt, zullen voortaan de producten van YB (voorheen Yoghurt Barn), Pastarìa en Spizzico verkocht worden. Waar de laatste twee vertrouwde Autogrillmerken zijn, geïnspireerd op de Italiaanse roots van het bedrijf, waait met YB een Nederlandse publiekslieveling voor het eerst over België, in franchise met Autogrill.
De nieuwe Autogrillcounter bevindt zich op de tussenverdieping van Station Brussel-Centraal en is 135 vierkante meter groot. De ruimte heeft ongeveer vijftien zitplaatsen, maar zal zich vooral focussen op reizigers die willen genieten van een maaltijd of snack ‘on the go’, met enkele gerechten die binnen een minuut ter plaatse bereid worden.
Nieuw
YB is nieuw in België. Het Nederlandse concept biedt plantaardige (frozen) yoghurt, smoothies, taarten en andere snacks aan, en dat met aandacht voor mens, dier en planeet. “We hebben jaren gebouwd aan een goed fundament voor YB. Door klimaat positief en B Corp te worden, producten te lanceren in de supermarkt en al een bestaande basis van dertien eigen Barns te hebben, zijn we klaar om een volgend hoofdstuk in te slaan. We geloven heel erg in de koppeling van product en beleving. Daarom is de samenwerking met Autogrill een hele mooie stap, zodat we ook in België onze missie en visie kunnen uitstralen met een fysieke beleving, naast dat onze producten in de supermarkt liggen. Natuurlijk wederom klimaat positief en met als doel samen zoveel mogelijk positieve impact te maken”, aldus Wouter Staal, oprichter en CEO van YB by Yoghurt Barn. YB neemt verschillende initiatieven om CO2-uitstoot te minimaliseren en te compenseren. Niet alleen komt YB onder de vleugels van Autogrill voor het eerst naar België, de store in Brussel-Centraal zal tevens de eerste vestiging zijn die volledig plantaardig en vegan zal werken.
“Met de combinatie van Pastarìa (pasta’s), Spizzico (Italiaanse pizza’s) en YB komt Autogrill tegemoet aan het uiteenlopende smakenpallet van de duizenden treinreizigers die Brussel-Centraal de hele dag door aandoen, en dat met kwalitatieve maaltijden en snacks”, meldt YB.
Partner
Met deze nieuwe counter in Brussel-Centraal toont Autogrill naar eigen zeggen zich een flexibele en veelzijdige food- en beveragepartner voor transportmaatschappijen. Het Italiaanse bedrijf heeft al een jarenlange samenwerking met de NMBS door de uitbatingen van Starbucks-filialen in Belgische stations, waaronder ook Brussel-Centraal. Dat vertrouwen wordt nu bevestigd door de uitbating van dit nieuwe concept. Daarmee is Autogrill echter niet aan zijn proefstuk toe: in België zijn er maar liefst 94 uitbatingen onder de vleugels van Autogrill, onder meer op onze luchthavens, in steden en langs snelwegen.
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste lunchnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrief van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.