Starbucks kondigt een aantal stappen aan rondom gezondheid en welzijn. Deze maken deel uit van een grote verandering die wereldwijd wordt
uitgerold en waarbij klanten beter geïnformeerde voedingskeuzes kunnen maken. De meest recente stappen in dit proces zijn het herzien van de productformules om suiker te verminderen, ingrediënten te vereenvoudigen en de beschikbare voedingsinformatie voor klanten te verbeteren.
*De doelen rondom gezondheid en welzijn zijn ontwikkeld in reactie op feedback van klanten en partners:*
· Een vermindering van 25% van het gemiddelde toegevoegde suikergehalte in bepaalde drankjes tegen het einde van 2020
· Het online verstrekken van alle voedingswaarden van dranken en etenswaren in 2016
*Over Starbucks*
Starbucks biedt een breed scala aan keuzeopties met meer dan 80.000 verschillende drankcombinaties, zodat klanten de juiste voedingskeuzes kunnen maken. Starbucks heeft al een aantal fundamentele stappen gezet rond gezondheid en welzijn, zoals het aanbieden van light drankopties, vermindering van het zoutgehalte, het aanbieden van fruit en het online plaatsen van voedingswaarden.
*Sara Bruce-Goodwin, Vice President Research and Development, Quality & Regulatory, Starbucks Coffee Company, zegt:*
ÂWe hebben geluisterd naar onze klanten die ons vertelden dat ze graag minder suiker willen wanneer zij voedingskeuzes maken. De komende vijf jaar zijn we van plan om het gemiddelde toegevoegde suikergehalte te verlagen in bepaalde drankjes zonder in te leveren op smaak en kwaliteit. Klanten willen graag weten hoe onze producten worden gemaakt, wat voor ingrediënten worden gebruikt en wat de voedingswaarden zijn. Met deze stappen zorgen we dat klanten de juiste voedingskeuzes kunnen blijven maken.Â
Starbucks stopt minder suiker in producten
20 januari 2016