In de rubriek ‘Het Lunchroompanel’ worden actuele ondernemersvraagstukken beantwoord door ondernemers in horecadagzaken uit het hele land. Zij worden gedreven door expansiedrift. Heb jij uitbreidingsplannen? Waarom wel of niet? En welke zijn dat dan?
Anielka Menner van lunchroom Smaak Lokaal in Rijen:
“Om zo onder andere inkoopvoordeel te krijgen.”
“Ja, wij hebben expansiedrift. We denken aan schaalvergroting in de vorm van de aankoop van een nieuw bedrijf, om zo onder andere inkoopvoordeel te krijgen. We maken nu al met drie bedrijven gebruik van een centrale backoffice, wat ook kostenbesparend werkt. Daarnaast heb je als groter en groeiend bedrijf een interessanter aanbod voor carrièrekansen voor een loopbaan in de horeca en ben je als werkgever aantrekkelijker.”
Bartjan Hendriksen van lunchroomketen Toastable:
“Enkel met franchiseondernemers.”
“Wij zijn inderdaad bezig om Toastable uit te breiden en dan enkel met franchiseondernemers. Op deze manier wordt elke vestiging lokaal gerund wat de kwaliteit waarborgt. Zo snel mogelijk groeien is niet ons doel. Allemaal keigoede vestigingen wel!”
Freek Weel, director of operations bij Vascobelo:
“We kiezen wel een bewuster pad met de juiste partners.”
“Vascobelo heeft zeker uitbreidingsplannen. We geloven sterk in ons merk en de aantrekkingskracht die het heeft op onze doelgroep. Voor covid hadden we naast vestigingen in Nederland en België ook locaties in Duitsland en Spanje. We blijven zoeken naar mogelijkheden om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met onze prachtige producten en service. We kiezen wel een bewuster pad met de juiste partners.”
Wil je alle reacties op stellingen lezen? Klik dan hier.
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.