Voor de rubriek 'Het bedrijfspaspoort van...' spraken we deze keer met Micha. Hij is de eigenaar van Micha’s Boulangerie, een lunchroom in het centrum van Doetinchem.
Naam: Micha van Doren
Leeftijd: 42
Locatie van je zaak: Hooge Molenstraat 24, Doetinchem
Wat is de bestseller op de kaart: Seafoodie
Prijs kopje koffie: 2,30 euro
Prijs kopje thee: 2,20 euro
Prijs frisdrank: 2,50 euro
Prijs glas wijn: 3,95 euro
Prijs biertje: 2,50 euro
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Tosti, 3,50 euro
Prijs en naam duurste gerecht: Carpacciosalade, 10,95 euro
Aantal zitplaatsen binnen: 40
Aantal zitplaatsen buiten: 16
Wat is de beste margemaker op de menukaart: Broodje kaas, 3,50 euro
DOWLOAD GRATIS DE NIEUWSTE UITGAVE VAN LUNCHROOM
Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
"Huiselijk en laagdrempelig. Onze zaak is voor iedereen toegankelijk."
Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?
"Dat moment moet denk ik nog komen"
Voor welke ondernemers heb je veel respect, en waarom?
"Iedereen die hart heeft voor zijn eigen zaak, maar ook met respect omgaat met zijn 'concurrenten'."
Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?
"Terug naar de oorsprong. Eten zoals het ooit bedoeld was. Wij bakken hier ons eigen brood dat wordt gemaakt met 100 procent natuurlijke ingrediënten, geen E-nummers en dingen die er niet in thuis horen. We vermelden dit specifiek op de kaart en merken dat dit aanslaat bij onze gasten."
Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
"Goede producten. De kwaliteit van je producten is het allerbelangrijkste en daarnaast de passie en liefde waarmee je deze bereidt. Gasten waarderen dit enorm."
Waar bespaar je op?
"De verpakkingen voor het brood en de manier waarop we omgaan met energie in onze zaak. Zo heb ik bijvoorbeeld de lampen vervangen voor led-lampen."
Wat doe je in je vrije tijd?
"Vrije tijd is iets waar ik niet zoveel van heb, net als de meeste ondernemers waarschijnlijk. Maar de vrije momenten die er zijn breng ik het liefst door met mijn gezin."
Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen?
"Wij hebben niet een specifieke doelgroep waar wij ons op richten. Elke zaak is anders. Bij ons zie je veel gezinnen en veertig-plussers. Sinds we met bezorging zijn begonnen zie ik wel dat er meer jongeren onze zaak weten te vinden."
Wat is jouw toekomstvisie voor je zaak?
"Ik hoop op den duur een rechterhand te vinden. Je ziet dat de economie weer aantrekt en ik sta voornamelijk alleen in de zaak. Ik zou graag willen dat er iemand voor mij komt werken, zodat ik mij meer kan richten op andere dingen zoals de promotie en catering."
Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
"Uiteindelijk moet extra personeel ertoe leiden dat ik meer vrije tijd heb, zodat ik ook meer tijd met mijn kinderen kan doorbrengen."
Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
"Door klantvriendelijk, behulpzaam en vrolijk te zijn. Gasten kunnen bij ons altijd buiten de kaart om bestellen, mits we daarvoor de producten in huis hebben. Van origine ben ik kok, dus er is maar weinig dat niet kan."
Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan?
"Door goed om je heen te kijken, maar ook door zelf te experimenteren met smaken. Zo hebben wij een uniek broodje pittige kip weten te maken."
Welke media gebruik je om meer publiek te trekken?
"We staan om de drie maanden in de lokale krant. Daarnaast doen we veel met Facebook. Mensen komen naar mijn zaak, omdat ze daar een afbeelding van een broodje hebben gezien."