Als resultaat van de decembercampagne ‘Wie geef jij warme voeten? Deel de warmte!’ heeft Bagels & Beans 5.000 paar nieuwe sokken gedoneerd aan dak- en thuislozen in Nederland. In de week van 8 januari zijn de speciale donatiesokken aan Leger des Heils locaties in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam overhandigd. Via deze locaties komen de sokken direct terecht bij mensen die deze het hardst nodig hebben. Sokken zijn namelijk het minst gedoneerde kledingstuk in Nederland en daarom juist zo nodig tijdens de koude wintermaanden.
Iedereen die in december een paar unieke Bagels & Beans Latte Art sokken kocht, zorgde tegelijkertijd voor één paar speciale donatiesokken van Let’s do Goods. Dankzij alle 84 vestigingen, gasten & iedereen die de Latte Art sokken draagt heeft Bagels & Beans kunnen zorgen dat er 5.000 donatiesokken bij dak- en thuislozen terecht komen. Dit laat goed het doel van de campagne zien: vele kleine gebaren als collectief maken impact en de wereld net even iets mooier.
De donatiesokken
De speciale donatiesokken die door Bagels & Beans werden overhandigd komen van de Social Sock Factory van Let’s do Goods. Daar worden deze door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt gemaakt. De sokken worden van gerecycled denim gemaakt, ze zijn warm en beschikken over een verstevigde hak waardoor er minder snel slijtage optreedt.
De donatie
In de week van 8 januari doneerde Bagels & Beans de sokken van Let’s do Goods aan verschillende Leger des Heils locaties in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Deze locaties bestaan uit dag- en nachtopvang voor dak- en thuislozen en soepbussen. Vanuit die locaties zorgt het Leger des Heils ervoor dat de sokken direct bij de dak- en thuislozen terechtkomen. ‘Met onze soepbussen doneren wij al snel zo’n zestig paar sokken per ronde. Het mooie is dat de sokken meteen meegaan op de bus en direct al worden uitgedeeld’, zegt John Bocxe, relatiemanager Leger des Heils Amsterdam.
Hart van de campagne
In december hebben Bagels & Beans en Let’s do Goods de krachten gebundeld om de warmte te verspreiden met iets wat voor zovele vanzelfsprekend lijkt: een paar sokken. Sokken worden het minst gedoneerd, terwijl de vraag hierna zo groot is. Dit maakt dat dit kledingstuk lang niet voor iedereen zo alledaags is. Marketing Directeur Bagels & Beans Marleen Acket: “Ook wij wisten eerder niet dat het tekort aan goede sokken voor dak- en thuislozen zo groot is. Daarom wilden we met deze campagne heel gericht en zichtbaar bijdragen. En zorgen voor een grote impact. Het is ook echt indrukwekkend om te zien hoe blij mensen hiermee zijn.” Met de campagne ‘Wie geef jij warme voeten? Deel de warmte!’ heeft Bagels & Beans zoveel mogelijk donatiesokken voor dak- en thuislozen verzorgd en het Leger Des Heils hiermee gefaciliteerd. Zodat de donatiesokken in het nieuwe jaar op een persoonlijke en warmhartige manier daar terechtkomen waar ze het hardst nodig zijn.
Blijf op de hoogte!
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrief van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.