In het voormalige bankgebouw aan de Kneuterdijk, nu beter bekend als voco® The Hague, is de nieuwe koffie- en cocktailbar van Den Haag geopend: Ultramarijn Wonderbar. Hiermee introduceert Ultramarijn Wonderbar een compleet nieuw interieur, drinks en food-concept waar er maar één van is in de stad.
Met een interieur geïnspireerd op de steampunk en fantasierijke onderzeewereld, presenteert Ultramarijn Wonderbar een menukaart met Haags gebrande koffie van de Roast Factory in de ochtend en de meest smaakvolle cocktails in de avond. Op ieder moment geserveerd door een gepassioneerd team met bijpassende gerechten en bites. De bar bestaat uit twee verdiepingen waarbij de oude kluisdeur van de bank is gebleven en is omgetoverd tot ware eyecatcher met mogelijkheden voor workshops en lanceringen. De opening van Ultramarijn Wonderbar wordt gevierd met deelname aan de Negroni Week van 13 tot 19 september. Tijdens deze week hebben Ultramarijn’s prijswinnende mixologists vier Negroni Specials ontwikkeld waarvan een gedeelte van de opbrengsten gaat naar het goede doel Surfrider Foundation. Ultramarijn Wonderbar is in de Negroni Week de hele week geopend en biedt binnen plaats aan 70 personen.
Hommage aan de wondere onderwaterwereld
Ultramarijn Wonderbar is een echte aanvulling op het horeca aanbod in de binnenstad. General Manager Inge van Weert licht toe: “Ultramarijn Wonderbar vindt zijn oorsprong in de zeven zeeën waarbij het interieur kan worden omschreven als Jules Verne meets Steampunk, maar dan 20.000 mijlen onder water. Onze menukaart kan men volgen als kompas - van noord naar zuid tot oost en west - in het maken van een bijpassende keuze. Al kom je overdag voor de sterk gebrande koffie uit de Kees van de Westen-machine of om in de avond de mixologists aan een van de twee cocktailstations te zien staan. Ultramarijn moet je ervaren om te begrijpen en daarna wil je de wondere wereld niet meer uit.”
Van Weert vervolgt: “Wij hebben ervoor gekozen om onze opening te omlijsten met deelname aan de Negroni Week. Naast dat onze mixologists wederom hun creativiteit kwijt konden in de samenstelling van de Negroni Specials, gaat een gedeelte van deze opbrengsten naar de Surfrider Foundation. Wij delen gezamenlijk de ambitie om de zee, die zich slechts op 10 minuten fietsen van ons begeeft, te beschermen en hier dragen wij op onze manier graag aan bij. Wij hopen jullie dan ook volgende week te zien waarbij ook jouw drankje helpt de kust schoon te houden!”
Foto's: TodaysBrew