Voor de derde keer op rij organiseerde Shell in samenwerking met Bakerstreet de Sandwich Competition in Nederland. De finale werd gehouden op 2 juli, bij partner Bidfood in Foodyard Amsterdam. Finalisten van Shell-stations uit Nederland streden voor de titel ‘Lekkerste broodje langs de weg’. De grote winnaar is het team van Shell Ten Esschen, gelegen aan de Antwerpseweg in het Limburgse Heerlen.
Hun winnende sandwich ‘Bagel Spicy Chicken’ zal medio 2026 worden geïntroduceerd op alle Nederlandse Shell-stations met een bakkerij. De Bagel Spicy Chicken is belegd met pulled chicken, rode ui, kaas, jalapeños een heerlijke hamburgersaus en zwarte olijven. Een toegankelijk broodje, waar de kracht ligt in eenvoud en goed gekozen ingrediënten.
De Sandwich Competition is een competitie van Shell waarin deelnemers uitgedaagd worden hun vindingrijkheid, presentatie- en culinaire vaardigheden te tonen. Ieder deelnemend station zendt een unieke sandwich in, waarbij storytelling een onderdeel van de inzending is. Een vakjury beoordeelde op smaak & creativiteit, operationele uitvoerbaarheid en op presentatie van de inzendingen. Uiteindelijk bereikte acht inzendingen de landelijke finale in Amsterdam.
Tijdens de product presentatie aan de jury, wist finalist Jessica van der Veeke van Shell Ten Esschen de jury unaniem te overtuigen. Zij ging samen met haar team naar huis met de felbegeerde gouden sandwich trofee en prijzenpakket. De jury: “Deze bagel kwam als winnaar uit de bus dankzij zijn eenvoud, slimme keuze van ingrediënten en snelle bereiding. De smaken zijn goed in balans en geliefd bij een breed publiek. Daarmee vormt deze bagel een waardevolle aanvulling op ons assortiment."
Blijf op de hoogte!
Eén keer per week het actuele en relevante lunchroomnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.