Ondernemen in de horeca is vooruitkijken. Waar liggen de kansen die voor dat extra beetje omzet zorgen? De redactie van Lunchroom heeft alle extra omzetmomenten voor de horeca gebundeld in de Horeca Kansen & Omzet kalender. Om je voor de maand april op weg te helpen, hebben we een aantal dagen uitgelicht.
Tweede Paasdag: maandag 1 april
Voor horecaondernemers is Tweede Paasdag interessant, omdat het op maandag valt; voor de horeca normaal gesproken een rustige dag. Door aantrekkelijke acties en aanbiedingen trekt de zaak niet alleen paasvierders aan, maar ook gasten die hun week levendig en feestelijk willen beginnen. Denk aan paasbrunches met een mix van versgebakken broodjes, croissants en paasstol. Voeg traditionele items en gerechten toe, zoals eggs benedict, asperges, gerookte zalm en lentequiches, maar geef er een creatieve twist aan. Witte asperges en zalm is een klassieke combinatie. Bereid het bijvoorbeeld op een pancake met dille, roomkaas en een eetbare bloem en je hebt een ‘eyecatcher’. Serveer dit als hapje bij de paasbrunch of als voorgerecht bij het paasdiner.
Stel een paasdiner samen en serveer seizoensgebonden gerechten, zoals lamsrack, zalm, asperges, wortelgroenten of gevulde kipfilet met spinazie, feta en zongedroogde tomaten. Bied feestelijke drankjes aan, zoals mimosa's, versgeperste sappen en kleurrijke paascocktails.
Suikerfeest: dinsdag 9 en woensdag 10 april
Bied een menu aan dat de smaken en tradities van deze feestelijke periode weerspiegelt. Baklava, zoete lekkernijen, hartige gerechten en kruiden en specerijen uit de Midden-Oosterse keuken creëren een speciale ervaring. Het aanbieden van aantrekkelijke kortingen, speciale menu-opties of zelfs het organiseren van Suikerfeestevenementen, vergroten de feestvreugde en bevordert de betrokkenheid van de lokale gemeenschap. Een open en gastvrije benadering, rekening houdend met diverse dieetbehoeften, vergroot de kans op een succesvolle viering.
Koningsnacht en -dag: vrijdag 26 april en zaterdag 27 april
Creëer voor Koningsnacht en -dag een feestelijke en oranje atmosfeer in je zaak. Blijf in stijl en biedt speciale oranje drankjes en hapjes aan zoals mimosa’s, Koningsdagborrels en oranje gekleurde hapjes. Livemuziek, dj's of ander entertainment die aansluit bij de feestelijke sfeer van de verjaardag van de koning, trekken gasten aan. Daarnaast vergroten acties als ‘happy hours’ en oranje decoraties de betrokkenheid van het publiek. Een marketingcampagne op social media en je aanwezigheid op lokale evenementenkalenders trekken meer feestvierders.
Blijf op de hoogte!
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.