Ondernemen in de horeca is vooruitkijken. Waar liggen die extra omzetkansen die net voor dat extra stukje omzet zorgen? De redactie van Lunchroom heeft alle extra omzetmomenten voor de horeca gebundeld in de Horeca Kansen & Omzet kalender en om je voor de maand maart op weg te helpen hebben we een aantal dagen uitgelicht.
Nationale week zonder vlees en zuivel: 6 - 11 maart
Ieder jaar wordt er een week lang extra aandacht gevraagd voor het eten zonder vlees en zuivel. Het doel is om een flexitarisch eetpatroon te promoten. Vlees en zuivel kan vaak goed vervangen worden voor een plantaardig product. Enkele dagen zonder vlees of zuivel heeft al effect op het milieu, de gemiddelde Nederlander eet ruim 120 gram vlees per dag. Wanneer een Nederlander een week geen vlees eet, wordt er dus al ongeveer 840 gram vlees bespaard. Een interessante week om als horecaondernemer op in te spelen, zo kan je in deze week nieuwe gerechten creëren zonder vlees of zuivel. Of verdiep je in de ideale gerechten voor een flexitarisch eetpatroon en verwerk deze in de menukaart.
Nationale Pannenkoekendag: 17 maart
Iedere Nederlander is er wel mee bekend, de pannenkoek. Simpel, snel en goedkoop te bereiden en vele combinaties mogelijk. De meest simpele optie is een pannenkoek met suikerstroop en poedersuiker of spek en kaas. Maar een pannenkoek is ook erg bijzonder te maken. Combineer het bijvoorbeeld met warm stoofvlees. Zo is er op de pannenkoek genoeg variaties te bedenken, van simpel en zoet tot culinair en hartig. Iedere kok kan zijn eigen draai eraan geven. De ideale basis voor een snel ontbijt, een simpele lunch of een luxueus diner.
Nationale Bitterballendag: 27 maart
Het typische Nederlandse hapje, de gepaneerde bal gevuld met ragout: de bitterbal. Er zijn verschillende merken, soorten en smaken. Met vlees en vegetarisch. Bied een speciaal bitterbalmenu met verschillende soorten bitterballen, organiseer een bitterballenwedstrijd waarbij klanten kunnen stemmen op hun favoriete bitterbal, bied korting aan op bitterballen, maak je eigen bitterballen en deel het op social media en zet het op de kaart of organiseer een proeverij waarbij gasten verschillende soorten bitterballen kunnen proberen. Deel de actie op social media en promoot de bitterbal!
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.