Ondernemen in de horeca is vooruitkijken. Waar liggen die extra omzetkansen die net voor dat extra stukje omzet zorgen? De redactie van Lunchroom heeft alle extra omzetmomenten voor de horeca gebundeld in de Horeca Kansen & Omzet kalender en om je voor de maand januari op weg te helpen hebben we een aantal dagen uitgelicht.
Vrijdag de dertiende
Op vrijdag dertien januari is het de eerste ‘Vrijdag de dertiende’ van dit jaar. Deze traditionele ongeluksdag kan ook gezien worden als een extra omzetmoment. Hoeveel pech kan je hebben als je in de horeca geniet van een heerlijke kop koffie, goed glas bier of een heerlijke huisgemaakte soep. Geluk dwing je af. Ook op vrijdag de dertiende.
Blue Monday: 16 januari
Niet echt een feestdag, maar wel een waar je extra aandacht op zou kunnen vestigen als ondernemer. De Britse psycholoog Cliff Arnall bedacht Blue Monday. Hiervoor bedacht hij een ‘wetenschappelijke formule’ waarmee hij beweerde dat de derde maandag van januari écht de meest deprimerende dag van het jaar is. Die formule ontvangt echter nog altijd veel kritiek. Toch is het als horecaondernemer een aanhaker om extra omzet te genereren.
Chinees Nieuwjaar: 22 januari
De wintermaanden zijn voor veel horecaondernemer de meest omzetluwe maanden. De viering van Chinees Nieuwjaar kan een boost geven. Chinees Nieuwjaar wordt door de Chinese gemeenschap in Nederland ieder jaar uitbundig gevierd. Een Chinese avond is zo geregeld.
Dag van de Croissant: 30 januari
Ieder jaar wordt op 30 januari de ‘Dag van de Croissant’ gevierd. Deze internationale feestdag is ter ere van het broodje gemaakt van gerezen bladerdeeg in de vorm van de halve maan. Vrij vertaald betekent ‘Croissant’ dan ook halve maan in het Frans. De croissant werd voor het eerst verkocht in Frankrijk omstreeks het jaar 1840 en geniet internationale populariteit.
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste lunchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.