In september kon je in Lunchroom lezen over de Burgerfabriek in Amsterdam. De eigenaren, Tommie en Monique, laten weten dat op korte termijn de derde
zaak geopend wordt. Goed nieuws en een bewijs dat de single-item restaurants zeer populair zijn. Bovendien blijkt de hotdog 'the next big thing' te zijn.
*Hotdogs zijn populair*
Tommie en Monique vertelden in september al dat de hotdog steeds populairder wordt. Op de kaart staan nu diverse hotdogs, naast de toch al prachtige collectie hamburgers. Een extra leuke feature voor gasten is het feit dat je je eigen hotdog kunt 'bouwen'.
De hotdog is, zeker voor dagzaken, een mooi item voor op de kaart. Gemakkelijk te bereiden, een hoge marge en een trendy karakter. The USA is een trend. Meer daarover in de CuliTip special, die eind november verschijnt...
*Derde zaak*
De derde zaak wordt een 'Burgerfabriek Express', maar zowel het concept als de aankleding blijven hetzelfde. De zaken op de Warmoesstraat en de Reguliersbreestraat in Amsterdam blijven natuurlijk ook dagelijks geopend. De Burgerfabriek is hard op weg om een begrip te worden in Amsterdam. Knap gedaan in zo'n korte tijd. Het bewijs dat conceptdenken beloond wordt.
~De ondernemende familie in beeld.~
*Inspirerende hotdog*
Hieronder zie je enkele foto's van de hotdogs van De Burgerfabriek. De Danger Dog staat bijvoorbeeld op de kaart voor 9 euro en wordt geserveerd met bacon, cream cheese en krokant gebakken uitjes. Daarnaast wordt er een emmertje friet of een gepote aardappel geserveerd. Klinkt goed.
~American Base Dog~
~Red Light Dog~
~Thijs Jacobs~
Verkoop jij nog geen hotdogs?
30 oktober 2015