Vegetarische Slager ongekend succesvol

16 november 2015
Vegetarische Slager ongekend succesvol

Vleesvervangers worden steeds beter en populairder. De obligatiecampagne van De Vegetarische Slager voor de bouw van een
fabriek in Breda voor de productie van plantaardige vleesvervangers blijkt dan ook een van de meest succesvolle crowdfunding campagnes van Nederland. Binnen 3 weken werd een bedrag van €2.499.500,- opgehaald, de wettelijke limiet, waarmee de inschrijving voortijdig gesloten werd.

*Overweldigend sucees*
Oorspronkelijk stond de inschrijving voor de obligatiecampagne, die plaatsvond via MKB beurs NPEX, open tot 4 december, maar overweldigende belangstelling zorgde voor eerdere sluiting op 25 oktober. De obligaties zullen op maandag 16 november betaalbaar worden gesteld. De obligatielening heeft een looptijd van 7 jaar tegen een rente van 5%. De campagne werd gevoerd met medewerking van Natuur&Milieu.

*Crowdfundingcampagnes*
Wereldwijd groeit de belangstelling voor crowdfunding, ook in Nederland neemt het aantal campagnes duidelijk toe. Succesvolle Nederlandse voorbeelden zijn Snappcar (560K) , Hillblock (900K) , Kromkommer (40K), T-Rex (230 K) en WakaWaka (1 miljoen) . De campagne voor De Vegetarische Slager fabriek brak Nederlandse crowdfundingrecords en vestigde zich wereldwijd op de 39e plaats van de meest successvolle crowdfunding campagnes.[1]

Deelnemers aan de obligatiecampagne van De Vegetarische Slager zullen als grondlegger vermeld worden op de nieuwe fabriek die eind 2016 gereed zal zijn. Daarnaast krijgen de deelnemers 5% korting op hun aankopen bij De Vegetarische Slager.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws