Trend: huisgemaakte convenience

18 augustus 2011
Trend: huisgemaakte convenience

Een groot deel van de horeca kan niet zonder gemaks-producten. Een gehoorde kanttekening is dat bij sommige producten het duidelijk is te zien dat ze fabrieksmatig tot stand zijn gekomen. 'Huisgemaakte convenience' biedt de oplossing.

*Homemade belangrijke trend*
Tijdens de Nationale Lunchroomdag en Horecava gaven wij in onze "trendpresentaties":http://www.lunchroom.nl/nieuwspdf/002955839f96728d2b770d6e8ace9ea0.pdf al aan dat convenienceproducten die niet van huisgemaakt zijn te onderscheiden in opkomst zijn. Wij scharen dit onder de trend Homemade.

*Door een persoon gemaakt*
Uit de presentatie: "Het wordt voor gasten in de horeca steeds belangrijker dat ze het gevoel krijgen dat ingrediënten en gerechten door een ‘persoon’ zijn gemaakt en behandeld. Ingrediënten en producten kunnen gerust convenience zijn. Als ze maar een huisgemaakt gevoel uitstralen."

*Producenten voedingsmiddelen spelen in op huisgemaakt*
Aviko komt voor haar Duitse foodservicekanaal nu met een nieuw product in hun assoritment: Kartoffel - Gratin Home-Made Style. Over het product meldt de toeleverancier op de "productwebsite":http://www.aviko.de/sortiment/tiefkuehl-spezialitaeten/kartoffel-gratin-home-made-style: 'De Gratins Home-made style nemen voor de kok niet alleen het voorbereidingswerk uit handen, ze lukken altijd en zien er uit alsof ze huisgemaakt zijn.'

Wij verwachten dat meer toeleveranciers dit voorbeeld zullen volgen in de komende jaren.

~Frank Lindner~

Overig nieuws