Het aantal Âetentjes voor één is de afgelopen twee jaar verdubbeld met maar liefst 110 procent, aldus reserveringssite OpenTable. Alleen
eten wordt niet meer gezien als een eenzame ervaring, maar juist als een bevrijdende belevenis. Volgens psychologe Judi James zijn het vooral zelfverzekerde mensen die kiezen voor een etentje alleen en daarbij het eten zien als een waardering voor henzelf. Ook social media speelt een grote rol in de opkomst van deze Âsolo-etentjesÂ, omdat er via Facebook en andere kanalen toch contact gehouden kan worden met het ÂthuisfrontÂ.
~Foto: Het pop-up restaurant Eenmaal richt zich specifiek op 'solo-eters'. Na Amsterdam en Antwerpen kunnen gasten nu ook in Londen van hun 'dinner for one' genieten.~
*Leesvoer*
Volgens James spelen horecazaken steeds meer in op gasten die alleen willen eten, bijvoorbeeld door niet gelijk de Âtweede stoel aan een tafel weg te halen en tijdschriften of kranten aan te bieden aan de Âsolo-etersÂ. Zorg dus voor gezellige tafeltjes in je zaak, bied interessant leesvoer aan en verwelkom deze nieuwe doelgroep!
~Christel Tuin~
Tafel voor één, alstublieft!
17 september 2015