Koffieketen Starbucks wil technologie gebruiken om koffieliefhebbers bij al zijn vestigingen een gepersonaliseerde ervaring te bieden. Hierdoor
moeten klanten alle losse vestigingen op dezelfde manier beleven zoals zij hun vaste vestiging ervaren.
*Directeur technologie*
Het idee is afkomstig van de nieuwe directeur technologie Gerri Martin-Flickinger. In de vier maanden dat zij nu voor de keten werkt, kijkt zij met name naar het personaliseren van de winkelervaring. Dit wil zij doen door gebruik te maken van herkenningssoftware die de klant op afstand aan ziet komen. Bij het benaderen van de drive-through wordt de Starbucksklant herkend, zijn meest geplaatste bestelling op het scherm getoverd en wordt hij of zij welkom geheten bij zijn naam. Eenzelfde soort technologische implementatie wil Starbucks uitrollen in zijn vestigingen.
*Betalen via smartphone*
Starbucks is de afgelopen periode volop bezig met de implementatie van technologische ontwikkelingen. Zo is het begonnen met de uitrol van Mobile Order and Pay, een systeem waarmee klanten bestellingen kunnen plaatsen en afrekenen via hun smartphone. Daarnaast werkt het aan een bezorgsysteem in samenwerking met Postmates. Hierbij krijgen klanten hun mobiel geplaatste bestelling geleverd op het punt waar zij zich op dat moment bevinden.
~Christel Tuin~
Starbucks wil gepersonaliseerde zaken
5 april 2016