Starbucks heeft theemerk Teavana gekocht voor 470 miljoen euro. Hiermee wordt de winkelketen een dochteronderneming van de koffiegigant. Het is de bedoeling dat Teavana wereldwijd uitbreidt.
*Grenzen verleggen*
Deze acquisitie is onderdeel van Starbucks plan om het bedrijf uit zijn comfort zone te halen. Vorig jaar voegde zij al verse sappenbar Evolution en bakkerijketen La Boulange toe aan de portefeuille. Ook beschikte de multinational al over theemerk Tazo. Het verschil tussen de twee handelsnamen is dat Tazo het product in theezakjes verkoopt en Teavana losse theebladeren slijt.
Met de aankoop geeft Starbucks de consument de keus tussen een high-en lowproduct in de theerange. Dat deed zij al eerder in het koffiecircuit met eigen merk en Seattles Best cafes. Het is de intentie om Teavana net zo te laten groeien als de koffieshops van Starbucks.
~Marijn Brok~
Starbucks voegt thee bij koffie
3 januari 2013