Bij Starbucks kan de koffiedrinker voortaan kiezen welke koffieboon zij willen proeven in hun espressodrank. De koffieketen introduceert Starbucks Origin Espresso. Het concept geeft klanten
een dagelijkse keuze tussen de klassieke Espresso Roast en de Origin Espresso.
*Unieke koffiebeleving*
Michelle Gass, president van Starbucks Europa, Midden-Oosten en Afrika, zegt hierover: "Espressodranken en de expertise waarmee deze worden gemaakt, staan centraal bij Starbucks. Het continu luisteren naar onze klanten, hun behoeften en onze marktinzichten hebben bevestigd dat klanten op zoek zijn naar een meer premium en unieke koffiebeleving en tegelijkertijd een kans om nieuwe koffiesoorten te ontdekken. Door het serveren van Starbucks Origin Espresso bieden we onze klanten de keuze om hun smaakbeleving te verrijken en differentiëren wij ons koffieaanbod in één van de meest concurrerende koffiemarkten ter wereld."
*Espresso excellence*
Met deze introductie wordt vervolg gegeven op een aantal initiatieven dat Starbucks heeft ontwikkeld om haar Âespresso excellence te onderbouwen en te verstevigen. Vorig jaar maart zijn alle baristaÂs van de 1.725 vestigingen in de EMEA-regio opnieuw getraind om de lattes en cappuccinoÂs te maken met behulp van een revolutionaire melkpitcher, die de melk vouwt tijdens het stomen om zo een fluweelzachte smaak te waarborgen. Daarnaast heeft Starbucks in verschillende markten zoals Groot-Brittannië en Frankrijk specifieke veranderingen aangebracht aan Âcore espressodranken als reactie op de veranderende smaakvoorkeuren van de klant.
~Myrtille Vromans~
Starbucks laat klanten boon kiezen
4 april 2013