Starbucks opent de deuren van een nieuwe koffiebar in het centrum van Amsterdam op de Bloemenmarkt. Dit is de vierde bedrijfseigen vestiging van Starbucks in het centrum. Het is ook de eerste zaak in de hoofdstad
die is gebouwd onder leiding van Ad de Hond, vice president Design Starbucks EMEA.
*Lokale identiteit*
"Voor deze vestiging heb ik me laten inspireren door Nederlands design en architectuur en de lokale identiteit van de Bloemenmarkt. Deze stamt uit 1862 en zit op één van de oudste grachten van Amsterdam", aldus Ad de Hond. "Ik wilde deze ruimte het verhaal laten vertellen achter onze koffie en tegelijkertijd de eeuwenoude geschiedenis van Amsterdam in deze vestiging tot leven brengen." Het interieur weerspiegelt het karakter van de Bloemenmarkt en wil graag een ode brengen aan de grachtengordel.
*Sfeer bloemenwinkel uitstralen*
Het pronkstuk van de vestiging is de groene marmeren toonbank, die refereert aan de grandeur van huizen aan de grachtengordel uit de Gouden Eeuw. Muurschildering van een koffieplant en de grote collectie vintage vazen gevuld met bloemen, moeten de sfeer van een bloemenwinkel uitstralen.
Sinds 2007 heeft Starbucks in Nederland dertig vestigingen geopend waaronder zesentwintig vestingen met license partners op Schiphol, NS Stations en langs de Nederlandse snelwegen.
~Myrtille Vromans~
Nieuwe Starbucks met Nederlandse tint
24 april 2013