Starbucks Coffee Company breidt in samenwerking met Selecta het Starbucks Corner Café concept verder uit op kantoorlocaties in Nederland. Starbucks en Selecta hebben als doel het concep
t komend jaar op 100 extra werkplekken te plaatsen in Nederland.
*Premium koffievoorziening*
Werknemers van onder andere Crocs, De Lotto, Footlocker, Arvato Benelux en The Rotterdam Science Tower kunnen op dit moment al genieten van hun favoriete warme Starbucks dranken op kantoor. Starbucks Corner Café heeft sinds de lancering in Nederland in november vorig jaar dagelijks meer dan 2.000 werknemers voorzien van een originele Starbucks kwaliteitskoffie. Dit toont aan dat er een grote vraag is naar een premium koffievoorziening op de werkvloer.
*Nederlandse cultuur*
Het drinken van koffie zit geworteld in de Nederlandse cultuur en speelt een belangrijke sociale rol in het leven van Nederlanders, zowel thuis als op de werkvloer. Recent onderzoek, uitgevoerd door Euromonitor*, laat zien dat Nederlanders de meeste koffie drinken ter wereld. Nederlanders drinken bijna drie koppen koffie per dag. Dat betekent gemiddeld meer dan 170 liter per persoon per jaar. Nederlanders drinken niet alleen meer koffie dan ooit tevoren, maar in Nederland heeft de afgelopen jaren ook een opvallende verandering plaatsgevonden in de koffieconsumptie thuis, onderweg en in de stad. Daarbij komt de groeiende vraag naar een uitstekende koffie-ervaring op kantoor, aangezien de koffiepauze een belangrijk onderdeel is van de werkdag van Nederlanders.
Starbucks Corner Café is een premium zelfbedieningsconcept, dat in kantoren geïnstalleerd kan worden en een selectie van warme Starbucks dranken aanbiedt, waaronder espressoÂs, chai tea latte, warme chocolade melk en thee. Het concept gebruikt dezelfde kwalitatief hoogwaardige espressobonen als in Starbucks winkels. Daarnaast worden alle melkconsumpties uitsluitend met verse melk bereid. Het concept biedt nieuwe mogelijkheden om met collegaÂs bij te praten tijdens een aangename onderbreking van de werkdag.
~Thijs Jacobs~
Matt Sikes, vice president business development, Starbucks Europe, Middle East and Africa, zegt over de uitbreiding: ÂBij Starbucks zien we volop kansen om de koffie-ervaring op Nederlandse kantoren te verbeteren en ervoor te zorgen dat bedrijven kwaliteitskoffie kunnen aanbieden aan hun werknemers. Starbucks Corner Café toont met zijn design en productaanbod het karakter van onze winkels, zodat werknemers en bezoekers de mogelijkheid krijgen om op hun eigen werkplek te genieten van hun favoriete Starbucks koffie en andere warme dranken. Het is fantastisch te zien dat er zoveel vraag naar is op kantoorlocaties. De uitbreiding van het Starbucks Corner Café aanbod is onderdeel van onze toewijding om hoogwaardige koffie en de Starbucks Experience niet alleen aan te bieden in de stad, maar ook daar waar onze klanten wonen, werken en reizen.Â
Frank Geelink, Managing Director Selecta Nederland over deze samenwerking met Starbucks: ÂWe zijn heel erg blij dat we onze Nederlandse klanten een premium koffie kunnen aanbieden. De combinatie van de expertise en kwaliteit van Starbucks, en onze 48-jarige ervaring in het dagelijks verzorgen van koffieconcepten op kantoren, zorgt ervoor dat we een onderscheidend aanbod hebben binnen het kantoor koffiesegment en we gegarandeerd de beste dranken kunnen aanbieden.Â
Het zelfbedieningsconcept is ontworpen in de stijl van Starbucks winkels. Het concept toont een afbeelding van de eerste Starbucks winkel in SeattleÂs Pike Place Market. Dit benadrukt de geschiedenis en expertise van Starbucks in de afgelopen 40 jaar. De houten elementen zijn geïnspireerd op het plafond van Starbucks store The Bank in Amsterdam en het ingebouwde licht doet denken aan een Starbucks winkel en brengt de Starbucks Experience tot leven. Starbucks Corner Café is modulair ontworpen en kan worden aangepast om te voldoen aan de eisen van verschillende kantooromgevingen.
Megan Welch, Sr. Merchandising and Marketing Director at Crocs (NASDAQ: CROX), merkt op: ÂWe zijn verheugd met de reacties van collegaÂs op de komst van een Starbucks Corner Café bij ons op kantoor. Wij vinden het belangrijk om een zo fijn mogelijke omgeving te creëren voor onze medewerkers, omdat we weten dat medewerkerstevredenheid ervoor zorgt dat ons bedrijf succesvol is. Het concept biedt onze medewerkers een fantastische Starbucks koffie-ervaring op een snelle en makkelijke manier. Het is echt een succesnummer binnen ons team en het is leuk om te zien hoe mensen het gebruiken om bij te praten met collegaÂs.Â
Starbucks het kantoor in
3 juli 2014