Gisteren startte Albert Heijn in Nederland en België met de Albert Heijn Restaurantactie. Klanten kunnen in de winkel en online sparen voor een 2e
gratis driegangenmenu bij een van de 1500 deelnemende restaurants in Nederland en België. Albert Heijn werkt voor deze actie samen met restaurant- en reserveringswebsite IENS, onderdeel van TripAdvisor.
*Unieke samenwerking*
De samenwerking tussen de supermarktketen en de grootste restaurant- en reserveringswebsite van Nederland is uniek. Vorig jaar organiseerden IENS en Albert Heijn al verscheidene lokale restaurantacties. Die waren zo succesvol dat een vervolg niet uit kon blijven. Ditmaal doen alle Albert Heijn supermarkten in Nederland en België mee.
*Groot publiek*
ÂWe vinden het fantastisch dat we via Albert Heijn een groot publiek kunnen inspireren om Nederland en België culinair te ontdekken. Het is natuurlijk meteen de perfecte gelegenheid om kennis te maken met IENSÂ, aldus Niels Keizer, algemeen directeur van IENS.
*2e driegangenmenu gratis*
Van 6 juli tot en met 31 augustus ontvangen klanten van Albert Heijn bij elke  10,- aan boodschappen 1 restaurantzegel. Met 10 zegels hebben ze een volle spaarkaart en krijgen ze het 2e driegangenmenu gratis bij deelnemende restaurants. Volle spaarkaarten zijn tot en met 31 januari 2016 in te leveren.
*Van eetcafé tot sterrenzaak*
Door de samenwerking met IENS kunnen klanten van Albert Heijn bij een brede selectie restaurants hun spaarkaart inwisselen. In totaal doen er zoÂn 1500 restaurants mee in Nederland en België, van eetcafé en pannenkoekenhuis tot hippe hotspots en sterrenzaken als Niven (Rijswijk) en Mijn Keuken (Wouw). Hiermee is de Albert Heijn Restaurantactie het grootse restaurantevenement ooit in Nederland.
*Reserveren*
Klanten met een volle spaarkaart kunnen een tafel reserveren via de website www.ahrestaurantactie.nl. Alle reserveringen worden verwerkt via IENS SeatMe, het online reserveringssysteem voor restaurants.
*Over IENS*
ÂWaar gaan we eten? IENS, onderdeel van TripAdvisor, beantwoordt deze o zo belangrijke vraag elk dag voor talloze mensen. Maandelijks helpt IENS 2,3 miljoen bezoekers een geschikt restaurant te vinden. Geregistreerde proevers schrijven op jaarbasis zoÂn 200.000 recensies over restaurants en leveren zo een onmisbare bijdrage. IENS helpt restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via iens.nl, de mobiele website, het culinaire blog IENS FoodSpots, IENS DinnerDeals, IENS Toppers, IENS RestaurantCadeau, nieuwsbrieven en evenementen als de IENS DinerDagen. Daarnaast worden er via IENS SeatMe, het grootste online reserveringssysteem van Nederland, elke maand honderdduizenden gasten bij restaurants geplaatst. Uit eten gaan begint en eindigt op IENS, een essentiële schakel tussen restaurants en hun gasten.
Restaurantactie IENS en Albert Heijn gestart
7 juli 2015