Esso Ruyven, aan de A13 tussen Rotterdam en Den Haag, heeft een opmerkelijke transformatie ondergaan. De traditionele 'tankstationshop' van weleer is geworden tot een moderne food-formule. Indrukwekkend grote, kleurrijke afbeeldingen van het unieke versassortiment, zoals sushi, salades en op een Green Egg bereide burgers, prijken aan de glazen wanden. Met de heropening op 29 juni onthulde eigenaar NRGValue het nieuwe concept QICHI dat van 'even tanken' een aangename pitstop maakt.
De officiële heropening vond plaats op donderdag 29 juni 2017. Burgemeester van Pijnacker-Nootdorp, mevrouw Francisca Ravestein, verrichtte samen met de CEO van NRGValue, Ramon Mendes de Leon, de officiële opening.
Pitstop
Het Esso-tankstation aan de A13 is een krappe maand dicht geweest. Het gebouw kreeg een compleet nieuw gezicht. Het vele glas, de verlengde luifel en de kleurrijke lichtbakken maken de locatie uitermate aantrekkelijk.
Bij binnenkomst worden bezoekers door een host verwelkomd en door het nieuwe concept begeleid. De open keuken valt meteen op. Koks bereiden à la minute verse, eigentijdse gerechten, variërend van sushi, pizza’s en BBQ-burgers tot allerlei soorten smoothiebowls. Ook is er een barista-eiland met vers bereide pistonkoffie, en ambachtelijk handgemaakt ijs in bijzondere smaken. Een prettige, inspirerende omgeving waar de klant echt even kan opladen.
Een aantal traditionele 'tankshop'-producten, waaronder de gehaktstaaf, is behouden, maar op basis van een verbeterde receptuur. De overzichtelijke indeling van de ruimte voorziet ook de gehaaste klanten in hun behoefte om snel, maar vol energie hun reis te hervatten. Verrassend is ook de wisselende expositie van fotografisch talent. Hiermee laat QICHI zien dat het meer biedt dan goed en lekker eten. Kortom, de perfecte pitstop met een compleet nieuwe ervaring in tankstationland.
Ambitie
De QICHI-foodformule op Esso Ruyven is een pilot, waarmee NRGValue haar ambitie onderzoekt om het concept modulair uit te rollen over de rest van haar netwerk. Hoe uitgebreid het aanbod zal zijn, hangt af van de ruimte die per locatie beschikbaar is. NRGValue presenteert met QICHI een nieuwe standaard voor de invulling van de backcourt van tankstations, waarbij de kwaliteit van de foodproducten en de beleving van de klant voorop staan.