Panel over energieleverancier

9 januari 2014
Panel over energieleverancier

Denkt u met uw lunchroom ook aan een overstap van uw huidige energiemaatschappij naar een andere? We vroegen aan het vaste panel, bestaande uit lunchroomondernemers, wanneer zij zouden switchen
van leverancier. Leveringsbetrouwbaarheid en geldbesparing waren belangrijke redenen. Maar er was meer...


~Aniëlka en Rob van Smaak uit Rijen~


“Wij zijn geswitcht van Essent naar ‘The Billdoctor’. Dit bedrijf bekijkt de beste deals en doet een vrijblijvend voorstel. De goedkope inkoop weegt op tegen de vergoeding voor deze dienst. Wij zijn bij deze firma terechtgekomen via de samenwerkingsorganisatie ‘Horecabrains’.”

~Ilja Donderwinkel van Smaakrijk uit Nijmegen~


“Ik ben nog steeds bij dezelfde energiemaatschappij. Er wordt teveel geleurd en gestrooid met kortingen. Goed dat er geen monopolie meer is, maar overstappen geeft wel veel rompslomp. Er zijn nu zoveel energieclubjes, maar ik moet onderhand dubbel zoveel betalen.”

~Gaby van Etten van Baristacafé Njoy uit Den Helder~


Gaby van Etten van Baristacafé Njoy uit Den Helder
“Ik ben in 2011 overstapt. Ik kreeg een verhoogde rekening waarop de leverancier geen duidelijk antwoord kon geven. Daarom koos ik voor een leverancier die lagere prijzen bood. Maar dit jaar moet ik weer bijbetalen, dus het blijft lood om oud ijzer.”

~Dieti Mulder van Lekkerzzz uit Heerenveen~


“We hebben dit jaar diverse concrete voorstellen gekregen voor het overstappen naar andere energiemaatschappijen die claimen goedkoper te zijn. Uiteindelijk zijn wij met de huidige leverancier NUON een ‘Zakelijk Voordeel’-pakket overeengekomen. Leveringsbetrouwbaarheid was hierbij voor ons belangrijker dan het laagste tarief.”

~Saskia van Dijk van Bubbles&Blessings uit Bilthoven~


“Wij zijn het afgelopen jaar niet veranderd van energiemaatschappij om de simpele reden dat het contract nog loopt. Voordat het contract afloopt, zijn we al bezig met een overstap naar een nieuw contract. Hierbij kijken we naar de kosten, maar ook naar de service.”

~Lotte de Vos van Blue uit Amsterdam~


“Wij zijn in een winkelcentrum gevestigd en kunnen niet zelf onze energiemaatschappij bepalen. Wij betalen servicekosten aan de eigenaar van het centrum en daar zitten de energiekosten bij in. We hebben dus geen keuze.”

Meer lezen over het onderwerp energie in lunchrooms? "Download hier dan kosteloos de nieuwste editie van Lunchroom.":http://www.lunchroom.nl/blad/110/

Overig nieuws