Nocto lanceert op 7 mei officieel een unieke horeca-app in Rotterdam. Dit platform helpt consumenten bij het vinden van bars, restaurants en evenementen en stelt locaties in staat om gastvrijheidservaringen te bieden. Nocto gelooft in de kracht van community's, verbinden via social media en klaar staan voor elkaar. Met Nocto kunnen consumenten de leukste plekjes en belevenissen vinden, beoordelen en hun live ervaringen delen. Zo is er altijd een antwoord te vinden op veel voorkomende vragen als “Wat gaan we doen vandaag?” en “Waar is het op dit moment gezellig?”. Om de app te introduceren organiseert Nocto op 7 mei een lanceringsfeestje bij De Maaskantine in Rotterdam, van 14.00-23.00 uur. Iedereen is daar welkom. Het doel is om elke twee maanden in een nieuwe stad live te gaan. De volgende stad op de planning is Den Haag.
Verbinding
Nocto is een social media platform dat is ontworpen om consumenten, horecagelegenheden, evenementen en merken met elkaar te verbinden. Op de social media app delen consumenten foto's en video's vanuit de locaties en evenementen. Deze content is binnen tien kilometer zichtbaar voor zowel hun volgers als gebruikers in de buurt. Consumenten worden beloond voor het posten. Dit wordt gedaan met een digitale token, de zogeheten Noc. Nocs kunnen besteed worden aan deals van horecagelegenheden. Zo kun je bij Hollywood Event Center twee burgers voor de prijs van één krijgen voor tien Nocs en bij Bierboutique van bitterballen genieten voor drie Nocs. Op deze manier creëert het bedrijf een win-win situatie. Op het zakelijke platform van Nocto gebruiken horecabedrijven en merken namelijk de app om mensen aan te trekken en relaties op te bouwen met hun gasten.
De beste ervaringen
De start-up werd in 2017 opgericht door David Franzén en Mark Brouwers, toen ze zich realiseerden dat bestaande sociale mediaplatforms geen up-to-date inzichten konden bieden aan consumenten om weloverwogen beslissingen te nemen over waar ze hun tijd willen doorbrengen. "We willen inspireren om herinneringen voor het leven te maken", aldus Brouwers. Daarnaast merkten ze dat de tijd, het geld en de moeite die horecabedrijven besteden aan het bereiken van hun doelgroepen serieus aan optimalisatie toe was. Nocto streeft ernaar om een naadloze en snelle manier te creëren voor gebruikers om de beste locaties, feesten en evenementen te identificeren en tegelijkertijd de inkomsten voor zijn klanten te maximaliseren. "Na twee jaar aan coronamaatregelen zijn mensen klaar om erop uit te gaan en het leven opnieuw te ervaren. Het Nocto-team kijkt ernaar uit om zijn gebruikers te helpen als het gaat om het vinden van de beste ervaringen, overdag of 's nachts“, aldus David Franzén.
Over Nocto
Nocto is een datagedreven social media app die interactie creëert tussen consumenten en horecalocaties. Consumenten vinden, delen en genieten van de beste hotspots, terwijl bars, clubs, restaurants, lunchrooms en hotels op een effectieve manier nieuwe en bestaande gasten aantrekken en met hen verbinden. Het horeca Social Media platform is opgericht in 2017 door David Franzén en Mark Brouwers. Ontstaan uit de inefficiëntie van het nachtleven, wilde de mede-oprichter en ceo van Nocto, David Franzén een oplossing voor deze klassieke vraag ‘wat gaan we doen vanavond?’.