Fastfoodketen McDonald’s start vandaag in al haar restaurants in Nederland met My McFlurry, waarbij gasten zelf mogen bepalen welke topping en saus zij willen combineren in hun McFlurry. Na de introductie van het zelf samenstellen van burgers eind 2015, waarbij gasten aan hun burger zelf ingrediënten kunnen toevoegen en de recente pilot met de Salad Bar, waarbij gasten zelf hun salade kunnen samen stellen, is My McFlurry de volgende stap in het personaliseren van producten van McDonald’s. De McFlurry is al jaren een zeer geliefd product van veel Nederlanders. Vorig jaar verkocht McDonald’s bijna 13 miljoen McFlurry’s.
Eigen smaak en voorkeur
“Nederlandse consumenten willen steeds vaker genieten van producten die afgestemd zijn op hun eigen smaak en voorkeur. Sinds vorig jaar spelen we daar op in met het zelf samenstellen van burgers, waarbij gasten ingrediënten kunnen toevoegen aan populaire burgers, zoals de Quarter Pounder, McChicken, Filet-O-Fish en McKroket. Recent zijn wij in Hoorn en Amsterdam zuidoost gestart met de Salad Bar, waarbij gasten zelf hun salade kunnen samen stellen. Beide concepten zijn succesvol en geliefd onder gasten. Met My McFlurry breiden we de personalisatie van onze producten uit naar een andere publieksfavoriet: de McFlurry”, zegt Erwin Dito, directeur marketing, communicatie en business insights van McDonald’s Nederland.
My McFlurry
My McFlurry biedt gasten de mogelijkheid om te kiezen uit één topping en één saus waarmee zij hun eigen McFlurry kunnen creëren. Er kan gevarieerd worden met vier toppings: M&M Pinda, Oreo, Cornetto en Caramel Fudge en drie sauzen: Chocolade, Caramel of Aardbei of geen saus. Hierdoor zijn er in totaal 16 smaakcombinaties mogelijk.