Fastfoodketen McDonald's introduceert de Etenweter. Met deze tool krijgen consumenten volgens de keten inzicht in wat zij eten, door
producten met elkaar te vergelijken op verschillende
voedingswaarden. Met de Etenweter kunnen consumenten
populaire voedingsmiddelen uit acht categorieën vergelijken, namelijk Snacks, Ontbijt, Hollands, Salades, Pasta/Pizza, Broodjes, Soep en Drinken. McDonaldÂs geeft consumenten daarmee naar eigen zeggen de mogelijkheid om op een snelle en eenvoudige manier allerlei informatie over producten die ze vaak eten te verkrijgen en te vergelijken.
*Meer weten over voeding*
"We merken dat consumenten steeds vaker willen weten wat de samenstelling is van hun voeding én hoe de voedingswaarde van verschillende producten zich onderling met elkaar verhoudt. Om die reden hebben we de Etenweter ontwikkeld. Met de Etenweter kunnen consumenten zélf hun favoriete producten met elkaar vergelijken en kunnen ze zien wat de voedingswaarde is van deze producten. We kiezen daarbij niet alleen voor producten van McDonaldÂs, maar heel bewust ook voor producten die niet bij McDonaldÂs worden verkocht. Hierdoor is de Etenweter geschikt voor alle eetmomenten. De Etenweter kijkt bovendien niet alleen naar de calorieën in een product, maar ook naar andere voedingswaarden. Voedingsstoffen als eiwitten, vezels, vetten en koolhydraten zijn namelijk ook belangrijk. Kortom, de Etenweter van
McDonaldÂs helpt consumenten een handje om inzicht te krijgen in de voedingswaarde van een groot aantal populaire vers en kant-en-klaar producten en deze snel en eenvoudig met elkaar te vergelijken."
De Etenweter is te vinden op "mcdonalds.nl/etenweter":http://www.mcdonalds.nl/etenweter en is geschikt voor desktop, smartphones en tablets.
McDonald's lanceert de Etenweter
28 mei 2015