Vanaf vandaag is door het hele land een unieke campagne van McDonaldÂs te zien. Waar doorgaans smakelijke fotoÂs van de Big Mac de billboards en
abriÂs sieren, domineren de meest iconische producten van McDonaldÂs nu als pictogrammen het straatbeeld. Speciaal voor deze campagne zijn de populaire Big Mac, Franse Frietjes, Happy Meal, Quarter Pounder, Chicken McNuggets en McFlurry omgetoverd tot opvallende ÂPictoÂsÂ.
*Producten worden merken*
In 2014 heeft McDonaldÂs met de ÂNo logoÂ-campagne laten zien dat haar producten merken zijn geworden en onlosmakelijk zijn verbonden aan McDonaldÂs. Nu gaat McDonaldÂs een stapje verder door haar populairste producten te veranderen in PictoÂs.
*De PictoÂs van McDonaldÂs*
ÂDe iconische producten zijn zo uniek en herkenbaar, dat het opzichzelfstaande merken zijn geworden: allemaal iconen, van Big Mac tot McFlurry. Stuk voor stuk zo herkenbaar dat consumenten automatisch een link leggen met McDonaldÂs. Daarom kiezen wij voor een campagne, zoals de consument nog niet van ons gewend is, zegt René Jaspers, Directeur Marketing van McDonaldÂs Nederland. ÂMet de PictoÂs laten we zien dat zelfs als we het beeld vereenvoudigen, onze producten nog steeds zeer herkenbaar zijn. We spelen er een beetje mee. En laten met een activatie ook consumenten met de PictoÂs spelen.Â
Door nadrukkelijk in het straatbeeld aanwezig te zijn, wil McDonaldÂs een blijvende indruk achterlaten. Met de PictoÂs op abriÂs, billboards en reclamemasten, Ziggo Dome in Amsterdam en metrostation Beurs in Rotterdam kunnen consumenten er niet omheen.
*Picto puzzel*
Tijdens de campagne zijn op abriÂs ook Picto Puzzels te zien. Door een Picto Puzzel te scannen met de McDonaldÂs App, kan de unieke Picto Puzzel gespeeld worden. Wie de Picto Puzzel oplost, ontvangt direct een kleine beloning: een coupon in de McDonaldÂs App voor een gratis kleine portie Franse Frietjes, af te halen bij een McDonaldÂs restaurant in de buurt. Tijdens de eerste week van de Picto campagne helpt McDonaldÂs de consument een handje. Consumenten die langs een abri lopen welke is uitgerust met een Beacon, krijgen een melding om de Picto Puzzel te spelen. McDonaldÂs is de eerste adverteerder in Nederland die Beacon-technologie inzet voor een marketingactivatie.
De Picto Puzzel is te spelen van 17 februari tot en met 16 maart 2015.
Mc Donald's adverteert met Picto's
17 februari 2015