Speciaal voor lunchroom-ondernemers wordt er op dinsdag 6 oktober een speciale Lunchroomdag georganiseerd op de BBB Maastricht. Je kunt kaarten
bestellen via "deze link":https://registration.n200.com/survey/09ogejwbanfu7?actioncode=UPSB000001IKT en hieronder lees je meer over het programma. Aanmelden voor het programma van de Lunchroomdag is wel verplicht, en dat kan "via deze link.":http://www.bbbmaastricht.nl/bbb-beursinformatie/themapleinen-2 Vol is vol!
Het programma vindt plaats van 12:30 tot 18:00.
Locatie: Congrescenter W2.1
*12:30-13:00 uur: Lunchrooms de winnaar van de crisis*
Naam spreker: Thijs Jacobs (Hoofdredacteur van Lunchroom en De CaféKrant)
Thema: Lunchrooms de winnaar van de crisis
Stelling: Lunchroomhouders ondernemen net iets beter
Motivatie: De lunchroommarkt heeft de wind in de rug. Niet alleen is het aantal lunchrooms de afgelopen jaren gestegen, maar ook de levensduur. De levensduur is in 15 jaar tijd gestegen van 4 naar meer dan 8 jaar. Het menu is breder en spreekt een bredere doelgroep aan. De lunchroomondernemer kenmerkt zich door flexibiliteit en pakt kansen. In deze presentatie zet Thijs Jacobs de trends uiteen, onderbouwt dit met getallen en interviewt een succesvolle lunchroomhouder.
*13:15-13:45 uur: Lunchroomdag De laatste koffietrends*
Naam spreker: Jeroen Veldkamp (Tweevoudig Nederlands Baristakampioen, Coffee-Watcher)
Thema: De laatste koffietrends
Motivatie: Middels een snelle, energieke presentatie laat Jeroen de laatste koffietrends zien.
Het zijn relevante ontwikkelingen die ondernemers direct kunnen meenemen en uitproberen in hun bedrijf. De ontwikkelingen in de wereld van koffie volgen elkaar snel op. De gast is thuis al veel gewend. Door creativiteit en kennis kan een unieke beleving aan het product koffie worden gegeven, die beleving zal zich omzetten in meer rendement en marge en uiteraard resulteren in herhaalbezoeken.
Daarnaast is gebleken dat koffie een van de meest geposte onderwerpen is op social media!
*13:45-14:30 uur: Lunchroom Dynamic Pricing*
Naam spreker: Thomas Janssen (Student master Economie & Informatica)
Thema: Gaat 'Dynamic Pricing' voor jou hét verschil maken?
Motivatie: Thomas Janssen combineert zijn Master Economie & Informatica met het ondernemerschap. In 2013 werd hij met zijn webwinkel onderscheiden met een Marktplaats Topaward. Thomas heeft veel ervaring in online marketing en is onlangs gestart met een bedrijf dat horecaondernemers helpt hun omzet te verhogen door het toepassen van dynamische prijzen. In een half uur neemt Thomas je mee naar een toekomst die dichter bij is dan je denkt, en legt hij uit hoe jij met jouw onderneming een hoger bedrijfsresultaat kunt behalen door het toepassen van dynamische prijzen.
*16:00-16:30 uur: Social Media*
Naam spreker: Lars Pacbier (Directeur/Eigenaar maar bovenal Social Media Marketeer bij FB4)
Thema: A.) Hoe houd je het interessant
Thema: B.) Hoe bereik je je doelgroep
Thema: C.) Hoe haal je resultaat met de doelgroep
Stelling: We willen dat Social Media boeiend en interessant blijven, daarom is ons 3-stappenplan!
Motivatie: Lars neemt met jullie een overzichtelijk kijkje in de keuken en hoe diep de mogelijkheden gaan van Facebook, met aandacht voor zijn 7 geheimen wat gasten van lunchrooms willen zien. Hoe houd je het interessant, hoe bereik je je doelgroep en hoe haal je resultaat met de doelgroep.
*16:30 uur: Borrel Place des Amis op de BBB*
De dag wordt afgesloten met een borrel op het themaplein Place des Amis.
Lunchroomdag op BBB Maastricht
15 september 2015