Just Eat Takeaway.com heeft vandaag de resultaten over 2020 gepubliceerd. De omzet steeg met 54 procent naar 2,4 miljard euro. Ondanks deze spectaculaire cijfers kwam het verlies uit op 151 miljoen euro, 31 procent meer dan een jaar eerder.
Verklaring van Jitse Groen, CEO van Just Eat Takeaway.com: "2020 was een uitzonderlijk jaar voor Just Eat Takeaway.com. Vlak voor de afronding van de fusie tussen Just Eat en Takeaway.com, werd de wereld getroffen door Covid-19. Dit bracht ongekende uitdagingen met zich mee voor onze restaurants, consumenten, maar ook voor onze organisatie en medewerkers, maar het creëerde ook rugwind voor onze business. In de tweede helft van het jaar hebben we onze investeringen in de bestaande Just Eat-activiteiten aanzienlijk verhoogd, waarmee we voortbouwen op onze positie als een van de grootste voedselbezorgers ter wereld. Onze omzet groeide in 2020 met 54 procent, en we verwachten een verdere versnelling van onze ordergroei in 2021 ten opzichte van vorig jaar."
588 miljoen bestellingen
Dankzij de bewezen groeistrategie van Just Eat Takeaway.com, de Covid-19 rugwind en de aanzienlijke investeringen in de legacy Just Eat markten, rapporteerde het bedrijf drie opeenvolgende kwartalen van versnelling van de ordergroei in 2020. Als gevolg hiervan verwerkte Just Eat Takeaway.com 588 miljoen bestellingen in 2020, wat neerkomt op een stijging van 42 procent ten opzichte van 2019.
Lees hier een interview met Jitse Groen, zoals gepubliceerd in De RestaurantKrant