Jos Muller, projectmanager van Fastserviceopleidingen, gaf op de vijfde editie van de Nationale Lunchroomdag een presentatie voor de lunchroombranche. ÂAlles hetzelfde doen gaat u
geld opleveren.Â
*Standaardisatie*
ÂVerhoog je rendement, doe altijd hetzelfdeÂ, is wat Jos Muller duidelijk maakt in zijn presentatie. Het is belangrijk te denken in vaste patronen zodat alles op dezelfde manier wordt gedaan. Succes komt door standaardisatie. De McDonaldÂs is hiervan het toppunt, zegt Jos Muller. Over alles wat de keten doet is nagedacht: de hoeveelheid zout op het vlees, maar ook de strooibeweging op de burgers staan vast. Doordat veel lunchroomhouders creatief willen zijn, wordt er weinig aan standaardisatie gedacht.
*Broodje zalm*
In de lunchroom is het belangrijk dat er niet de ene dag één plakje zalm op een broodje zit en een andere dag drie plakken. Muller laat weten dat door steeds alles op dezelfde manier te doen, dit rendement oplevert. Hij hamert er op uw medewerkers te trainen. Om alles hetzelfde de kunnen doen, moeten ook zij weten hoeveel zalm er bijvoorbeeld op een broodje moet. Muller zegt in zijn presentatie dat door altijd alles hetzelfde te doen u precies weet hoeveel u gebruikt, waardoor u ook weet hoeveel u uit geeft tijdens de inkopen.
~Maud Vissers~
Jos Muller over verhogen rendement
22 maart 2013