De lange designtafel in het hart van de lunchroom en de verlichting die met zorg is uitgekozen. Lunchroom Smaak presenteert zijn gasten een stijlvolle beleving. Met het ondernemende duo Aniëlka Menner en Rob Marcelissen aan het roer, heeft het Brabantse Rijen er een pareltje bij. Deze zaak heeft een verhaal, een ondernemersverhaal, en dat staat op het punt van beginnen.
Drie jaar geleden opende de zaak haar deuren. Rob kreeg de kans om het voormalige pannenkoekencafé over te nemen en er een lunchroom van te maken. ÂWe wilden een leuke, stijlvolle lunchroom neerzettenÂ, vertelt hij. ÂEen goede prijs-kwaliteitverhouding. Wij verkopen sfeer, in al onze broodjes zit sfeer. Aniëlka voegt daaraan toe: ÂIk vind een echte huiskamersfeer belangrijk. Deze elementen zijn de basis van ons bedrijf.Â
Het plaatje was pas compleet toen de verlichting onder handen werd genomen. Deze is met zorg gekozen. Rob: ÂMet de juiste verlichting creëer je sfeer. Onze verlichting is duurzaam en sprankelt. Te veel ondernemers onderschatten licht. Licht betekent veel. Het blijft bij mensen hangen, onbewust. Dit is het totaalplaatje.Â
Naast deze missie had het ondernemerskoppel ook een ander doel, met als motto ÂSamen SterkÂ. Aniëlka en Rob zijn in de omgeving gaan samenwerken met lokale bedrijven. De eerste menukaart van Smaak werd gedrukt in een stijlvol magazine en toegezonden aan alle inwoners van Rijen. Rob ging langs bij de bedrijven in de regio met de vraag of zij met een vermelding in het blad wilden staan. ÂHet kost jullie niets, ik wil alleen weten of ik je naam juist schrijf. De reacties waren positief en deze wisselwerking zorgde ervoor dat er meerdere edities van het magazine konden verschijnen. ÂLater kreeg ik een magazine vol met advertenties van de bedrijven. De verspreiding is goud waardÂ, vertelt Rob.
"Lees het volledige interview in dit nummer van Lunchroom":http://www.lunchroom.nl/blad/83/
Interview: Rob Marcelissen & Aniëlka Menner
15 februari 2013