Hij begon als bakker, werd daarna eigenaar van lunchroom MartinÂs Broodega en vorig jaar april begon Martin Maarschalkerweerd aan iets heel anders. Het resultaat? De moderne zaak Square, in het centrum van de Brabantse stad Tilburg. Naast de lunchkaart een loungekaart en een breed scala aan 'liquor'. "Alles wat ik doe, wil ik heel goed doen."
Bij binnenkomst schijnt het licht door de grote glazen ramen, waardoor het zwarte en crème kleurige meubilair tot zijn recht komt. De zaak ademt professionaliteit en de passie van de horecaondernemer. De open keuken waar verse broden pronken, trekt de aandacht die vervolgens overgaat in het grote aanbod aan wijnen, likeuren en baraccessoires.
Eigenaar Martin Maarschalkerweerd schuift aan tafel en vertelt over zijn pas negen maanden jonge zaak. "Met Square wilde ik iets heel anders doen. Ik wil met deze zaak een sfeer uitstralen voor de doelgroep van 25-plussers die graag genieten van goede producten. Wij voeren drie concepten uit. We beginnen met een lunchkaart met verschillende broodjes en smaken. Onder de lunchroom staat een grote bakkerij waarin we alle broden zelf maken. Hierin kun je je eigen creativiteit en diversiteit kwijt", vertelt de Tilburgse eigenaar.
Over de menukaart wordt door het hele team van Square nagedacht. Alle sauzen worden zelf gemaakt en er wordt gekeken naar smaak- en kleurcombinaties. "Ik wil iedere keer net even meer bijzondere gerechten presenteren dan andere zaken. Bij ons kun je dan ook geen normaal broodje kaas bestellen. Dit wordt altijd bijzonder geserveerd, en onze gasten waarderen dat."
"Lees het volledige artikel in dit nummer van Hospitality Management.":http://www.lunchroom.nl/blad/56/
Interview: Martin Maarschalkerweerd
16 januari 2012