Hydro-Sano, het bedrijf achter de ECOtap, besloot om te adverteren in De RestaurantKrant en op de website en werd positief verrast door de aanvragen. ''Van Terschelling tot Zeeland en van
Scheveningen tot Lievelde krijgen we aanvragenÂÂ, aldus de directie van Hydro-Sano. ''Onze doelstelling is ruimschoots behaald.ÂÂ
*Daverend succes*
De eerste advertentie werd geplaatst in de maarteditie van De RestaurantKrant en in diezelfde periode werd de online advertorial en de banner geplaatst. ''De advertorial is lange tijd Âbest gelezen van de week en Âbest gelezen van de maand geweest op de websiteÂÂ, zoals door de directie werd opgemerkt. ''Daaruit blijkt dat de branche toe is aan ons product en dat de website werkt. Een dergelijke respons was niet voorzien, maar meer dan welkom. ECOtap is inmiddels bezig aan een flinke opmars in de Nederlandse horeca.
*Beter voor het milieu*
Hydro-Sano levert een systeem aan de horeca, dat kraanwater omzet in tafelwater door middel van een filtratiesysteem. Het water wordt niet uit een berg gepompt, in een fles gebotteld, daarna in een vrachtwagen gezet en duizenden kilometers verder afgeleverd, wat overduidelijk schadelijke gevolgen heeft voor het milieu. En wat te denken van de flessen die daarna weggegooid worden of gerecycled moeten worden? Het ECOtap concept wordt geleverd met gegraveerde flessen die jarenlang meegaan. ÂÂDe klant heeft hiermee een perfect marketinginstrument in handen. Brasserie de Brandaris bijvoorbeeld; die serveren ÂBrandaris water in de speciaal gegraveerde ECOtap flessen. De flessen zijn ook voorzien van een flessenlabel, dat aan de hals hangt; daarop staat de ideologie van ECOtap vermeld, zodat de ondernemer niet elke keer hoeft uit te leggen en de gast een goed gevoel krijgt bij het product. Je draagt immers je steentje bij aan het milieu, drinkt gezond water en dus ben je in meerdere opzichten beter af dan met een fles bronwater. Het restaurant krijgt eveneens de speciale boekenleggers, die gasten kunnen meenemen. Op die manier wordt de naamsbekendheid van de ECOtap steeds groter.ÂÂ
*Groen ondernemerschap*
''De ondernemer betaalt Hydro-Sano een abonnementsfee, die overeenkomt met de omzet van een beperkt aantal flessen tafelwater per week. Een eerlijke deal voor de ondernemer, die zijn winstbijdrage tenminste gelijk ziet blijven, en voor de gast, die een redelijke prijs betaalt voor lekker en veilig tafelwater. Voor de ondernemer zijn er met het ECOtap-concept meerdere mogelijkheden om zijn zaak te profileren, een vaste prijs per gast voor onbeperkt tafelwater, een prijs per fles of als service bij bijv. een menu of fles wijn van de kaart. ECOtap is daarmee aantrekkelijk voor ondernemers die maatschappelijk ondernemen inhoud willen geven en tegelijkertijd is het een gastvriendelijke oplossing voor de ongewenste Âgratis kraanwater discussieÂ, aldus Hydro-Sano.
*Tevreden*
De directie van Hydro-Sano is tevreden . Niet alleen tevreden met de campagne bij Uitgeverij PS:, maar ook met de positieve reacties vanuit de horeca. ''De restaurantgast heeft drie dingen nodig om tevreden te zijn met het bezoek. 1: goed gezelschap, 2: prima eten en drinken en 3: een positief verrassende rekening. Op dat punt maakt ECOtap het verschil. Sterker nog: niet alleen de gast voelt het in de portemonnee, maar ook de horecaondernemer. Vergeleken met andere aanbieders zijn we verreweg het meest aantrekkelijke alternatief voor mineraalwater en de ondernemer begint direct met geld verdienen zonder te investeren.ÂÂ
*Meer weten?*
Bezoek ook eens de website via deze "link":http://www.ecotap-horeca.nl/ of stuur een e-mail naar "info@hydro-sano.com":mailto:info@hydro-sano.com.
In opmars dankzij De RestaurantKrant
3 juni 2013