Odette Hoogland gaf samen met Jeroen van Hattum, Hostmanship, een presentatie voor de bezoekers van uw ondernemersdag. Boodschap: 'Maak contact met de mensen achter uw gast'.
*Wauw-effect*
De presentatie van Hoogland en Van Hattum gaf de lunchroomondernemer inspiratie om actief na te denken over hun gastvrijheid. Is men echt zo gastvrij als ze denken, of kan het beter? De sprekers gaven input om dit te bepalen en er mee aan de slag te gaan. Zij beschrijven hostmanship als: "Hostmanship is meer dan service. Het gaat over het wauw-effect. Maak contact met de mensen echter uw gast en speel hier op in."
*Herkenning*
De visie van Hostmanship is service op maat. "Geef service zoals de ander dat plezierig vindt. Werk met uw personeel samen. Wilt u dat gasten over u praten, dan moet u iets extra doen. Bijvoorbeeld door herkenning. Bestelde de gast vorige week een glaasje water bij zijn drankje, zorg dat u dat bij een volgend bezoek klaar heeft staan en presenteer dit. Gasten waarderen dit."
*Op de foto:* Jeroen van Hattum zoekt de interactie op met het publiek op de Nationale Lunchroomdag.
~Myrtille Vromans~
Hostmanship op Lunchroomdag
19 maart 2013