Internetrecensies. Alles en iedereen wordt Âonline besproken. Helaas neemt ook het aantal nepreviews een hoge vlucht. Er zijn
consumenten (meestal de zogenaamde ÂfoodiesÂ) die kwaad bloed willen zetten, of wat dacht je van al die ondernemers die fake reviews over hun buurman schrijven, met als doel diegene in een slecht daglicht te zetten? Gelukkig zijn er ook heel veel leuke reviews te vinden en genoeg mogelijkheden om deze websites positief in te zetten.
*Onderneem actie*
Wat te doen wanneer er iets over je wordt geschreven dat niet klopt? Neem altijd direct contact op met de desbetreffende website. De reviewsites boeten immers zelf ook in aan betrouwbaarheid als er zaken op staan die niet kloppen. Er zijn veel boekingssites die horecaondernemers de gelegenheid geven om op recensies te reageren; de hotellerie is er inmiddels al behoorlijk bedreven in. Maak hier dan ook gebruik van en bied de ontevreden gast een oplossing aan.
*Websites positief inzetten*
Je kunt de review-websites ook op een positieve manier inzetten: spoor je gasten aan om iets leuk op een reviewsite te zetten. Geef ze een Âincentive en laat ze een iPad gebruiken in je zaak. Zien eten, doet eten. Dat gezegde kennen we allemaal. Tegenwoordig werkt dat digitaal al net zo: positieve reviews nodigen uit tot een bezoekje aan je zaak.
~Thijs Jacobs~
Hoe ga je om met reviews?
25 december 2014