Samantha Prins en Ferry Alfons zijn de eigenaren van Lunchroom@Prins op een bedrijventerrein in Waalwijk.
Naam: Samantha Prins & Ferry Alfons
Leeftijd: 38 & 40
Hoe heet je zaak? Lunchroom @Prins
De locatie van je zaak: Gompenstraat 23, Waalwijk
Wat is de bestseller op de kaart? Broodje warm vlees
Prijs kopje koffie: €2,00
Prijs kopje thee: €1,75
Prijs frisdrank: €2,00
Prijs glas wijn: €3,00
Prijs biertje: €2,50
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Zacht bolletje met kaas, €2,50
Prijs en naam duurste gerecht: Twaalfuurtje, €9,95
Aantal zitplaatsen binnen: 50
Aantal zitplaatsen buiten: 20
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? Nog niet bekend
Wat is de beste margemaker op de menukaart? Broodje kroket
Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
“We zijn gevestigd op een bedrijventerrein in Waalwijk, dus onze gasten zijn vaak mensen die overdag aan het werk zijn. We hebben onze zaak stijlvol en gezellig ingericht en kijken uit op het groene stuk van het terrein. Veel van onze gasten spreken hier af met hun klanten voor een afspraak.”
Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt?
“Er stond hier ooit een Rus in de zaak met een hele grote koffer. Toen hij moest afrekenen kon hij niet betalen. Hij liet een ID-kaart achter om vervolgens geld te gaan pinnen, maar is nooit meer teruggekomen.”
Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
“Iedere ondernemer die zelf iets heeft opgebouwd. Wij zijn in september begonnen en sindsdien heb ik voor iedereen die iets begint en er van rond kan komen heel veel respect.”
Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?
“De tosti. Bij veel zaken en leveranciers zie je dat ze er op een leuke manier mee variëren.”
Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
“Goede apparatuur. We konden kiezen voor tweedehands spullen, maar we hebben nu al een paar keer meegemaakt dat we de servicedienst nodig hadden voor een kleine reparatie.”
Waar bespaar je op?
“Externe personeelskosten. Zo proberen we met het personeel zoveel mogelijk te carpoolen.”
Wat doe je in je vrije tijd?
“Dan doen we leuke dingen met onze kinderen”
Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen?
“Dat is afhankelijk van de locatie. Wij zitten op een bedrijventerrein, dus wij richten ons op de mensen die hier werken. Dat doen wij bijvoorbeeld door ook catering aan te bieden en vergaderruimtes te faciliteren.”
Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name voor lunchrooms?
“In onze zaak is het zorgen dat we divers blijven in ons aanbod. We moeten regelmatig de kaart en het menu veranderen en het zo voor de gast spannend houden om te blijven komen.”
Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
“Met een vaste ploeg zo winstgevend mogelijk worden en nog verder uitbreiden, door vrijdagmiddagborrels te organiseren of warme maatlijden te serveren.”
Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
“Wij werken met grote broodjes en we bezorgen kosteloos bij ons op het bedrijventerrein.”
Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan?
“In het dagelijks leven.”
Welke kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken?
“We hebben een website, een Facebookpagina en staan in een buurtkrantje.”