Happy Tosti franchiset haar concept met de ambitie om binnen vijf jaar 500 banen te creëren voor mensen met een arbeidsbeperking.
"Happy Tosti is de meest sympathieke lunchformule die franchise Nederland in lange tijd heeft gezien", vertelt Hein van Baalen, franchise specialist en bedrijfsadviseur voor Happy Tosti. "Het concept creëert winst in de breedste zin van het woord, zowel commercieel als sociaal, en gaat verder dan een normaal businessmodel." Van Baalen vindt de stap om te franchisen een volstrekt logische.
De mannen van Happy Tosti hebben gekozen voor franchise, omdat ze geloven dat ze op die manier werken aan een duurzame toekomst. "Samen met toekomstige franchise ondernemers kunnen we zoveel mogelijk banen creëren voor medewerkers met een arbeidsbeperking. Wij spreken vaak mensen die de droom hebben om op sociaal commerciële manier te ondernemen. Wat ons betreft is dat een win-win-win-situatie; op de eerste plaats voor de beperkte medewerker die als ieder ander persoon een 'normale' baan wilt, maar ook voor de franchise ondernemer die ambitie heeft om sociaal verantwoord te ondernemen, én voor de steden die er een leuk lunchrestaurant bij krijgen", vertellen Jasper, Sam en Wibe van Happy Tosti.
Lucas Roskam, Directeur CRM bij Bidfood (voorheen DeliXL), is ook overtuigd van de franchiseformule: "Sinds de start van de onderneming zijn wij partner van Happy Tosti. Aan alle kanten straalt de energie van het concept en wij kijken er naar uit Happy Tosti duurzaam verder te helpen".
De Happy Tosti Franchise
Happy Tosti bestaat sinds twee jaar met drie vestigingen in Den Haag, Hoofddorp en Leiden. Hier werken 38 mensen met een arbeidsbeperking, die dagelijks met het grootste plezier de lekkerste tosti’s, panini’s, soepen, salades en koffie serveren.
Het bieden van een betaalde en leuke baan aan mensen met een arbeidsbeperking in Nederland creëert ontzettend veel blijdschap en voldoening bij alle betrokken partijen. "Onze gasten vertellen ons geregeld hoe happy ze worden van onze tosti’s en medewerkers".