Het Burger King-restaurant op Schiphol heeft onlangs een grootscheepse renovatie ondergaan. Het restaurant behaalt jaarlijks de hoogste omzet en verwelkomt de meeste bezoekers van alle Burger King-restaurants ter wereld. Het Burger King restaurant op Schiphol is één van de eerste Europese filialen dat nieuw is ingericht. Met de nieuwe inrichting en aankleding wil de fastfoodketen zich profileren als urban-restaurant, waar plaats is voor iedereen. Door het gebruik van baksteen, hout en metaal krijgt het restaurant een industrieel en hedendaags uiterlijk. Volgens Burger King is het nieuwe interieur het design van de toekomst. Burger King heeft bij de nieuwe inrichting gekozen voor verschillende soorten zitplaatsen, zegt Esther van de Graaf, marketing manager bij de Nederlandse tak van het bedrijf.
De slogan 'Have it your way' geldt nu ook voor de zitplaatsen: families en grote groepen kunnen aan grote tafels zitten, terwijl zakenmensen hun Whopper kunnen eten aan kleinere tafels met meer privacy. Burger King laat hiermee naar eigen zeggen haar innovatieve kracht zien. Naast het restaurant op Schiphol is inmiddels ook het Burger King restaurant op de Regulierbreestraat in Amsterdam gerestyled.
Weetjes Burger King Schiphol:
? Jaarlijks rond de 1,3 miljoen bezoekers.
? Sinds mei 1993 non-stop open geweest, zo'n 5.900 dagen.
? Per jaar gaan er 400.000 Whoppers over de toonbank.
? Er wordt jaarlijks 200.000 liter cola geschonken.
? 200.000 kilo Twister Fries worden er jaarlijks gegeten.
? Ruim 140 mensen zijn er werkzaam.
? Drie keukens waardoor klanten het hele jaar door, 24/7 kunnen worden bediend.
~Lunchroom, Frank Lindner~
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20Lunchroom.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Lunchroom.nl%0A%0Ahttp://www.lunchroom.nl/nieuws/grootste-burger-king-ter-wereld-ondergaat-restyle/
Grootste Burger King ondergaat restyle
19 augustus 2009