Friet krijgt eigen week

8 januari 2014
Friet krijgt eigen week

ProFri, de vakvereniging voor professionele frituurs, lanceert in oktober 2014 de eerste Nationale Week van de Friet. Conform de doelstellingen van deze vereniging wil men de branche en
haar producten middels deze activiteit promoten. Het verbeteren van het imago van horecabedrijven als cafetaria’s en andere frituurbedrijven is één van de doelstellingen.

*Sectorbreed*
De introductie van de Week van de Friet aan ondernemers vindt plaats op de Horecava van 13 tot en met 16 januari 2014. Ondernemers uit de hele sector kunnen zich in de stand van ProFri (10.607) laten informeren over de aanpak van de actie en kunnen zich direct als deelnemer aanmelden. De aandachtsweek loopt van 4 t/m 12 oktober.

*Ondersteuning*
De deelnemende ondernemingen brengen zelf via een bescheiden bedrag aan inschrijfgeld een deel van het vereiste budget bij elkaar. Daarnaast komt er ook financiële support uit andere schakels van de keten. Zo hebben de aardappelverwerkende bedrijven Lamb Weston, McCain, Farm Frites en Aviko gezamenlijk startkapitaal ingebracht om de lancering van de eerste Nationale Week van de Friet mogelijk te maken. ProFri verwacht dat meerdere leveranciers en producenten die belang hebben bij een gezonde frituursector, zich aansluiten bij dit initiatief.

*Frietje = feest*
De Nationale Week van de Friet baseert zich op de positieve associaties rondom het frietje: feestelijk, gezellig, gemakkelijk en lekker. "Een eigen website":http://www.weekvandefriet.nl, social media en communicatie op de verkooppunten moet de nodige aandacht opleveren.

~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Overig nieuws