Het Ierse franchiseconcept Freshly Chopped opent in september dit jaar een tweede vestiging in Nederland, namelijk in de Markthal in Rotterdam. In maart opende de deuren van het eerste filiaal in Leiden en vanaf september maken de bezoekers aan de Rotterdamse Markthal kennis met de gezonde en vers bereide maaltijden van Freshly Chopped.
Makkelijk, snel en gezond
Gezond eten voor iedereen gemakkelijk maken, dat is waar Freshly Chopped in gelooft. Ook duurzaamheid speelt daar een grote rol in. Zo zijn de ingrediënten van Freshly Chopped eerlijk, zonder toevoeging van suikers of e-nummers en worden deze zo dicht mogelijk bij huis ingekocht. Bezoekers hebben keuze uit salades, wraps of burrito’s. Zij kunnen zelf een combinatie aan ingrediënten samenstellen of kiezen uit een vastgesteld menu bestaande uit verschillende vlees, vis, vega of vegan opties. Vervolgens worden alle ingrediënten voor de ogen van de bezoeker ‘gechopped’ met een mezzaluna mes en geserveerd in een wrap of biologisch afbreekbare bowl. Gasten kunnen hier ook terecht voor smoothies en juices die vers bereid worden.
Ook voor de bezoeker die onderweg is, maakt Freshly Chopped gezond eten makkelijk en snel. Bij de nieuwe vestiging in Rotterdam ligt de focus voornamelijk op take-out en hoeft de klant niet lang te wachten op een bestelling. De klant plaatst online of via een scherm bij de kiosken zijn of haar bestelling en haalt deze vervolgens op bij het ‘Click & Collect’ gedeelte. In de markthal maken andere restaurants ook gebruik van kiosken, maar Freshly Chopped houdt het persoonlijk omdat klanten hun bestelling kunnen personaliseren. Zo hebben zij de mogelijkheid om extra ingrediënten of een eigen dressing toe te voegen. De kiosken zijn niet alleen handig voor de klant, het zorgt er ook voor dat Freshly Chopped iedereen snel en op de juiste manier kan bedienen.
Op naar de Markthal
Begin 2022 sloot Fresh Food Fast Company een Master Franchisecontract af en heeft daarmee de rechten voor Freshly Chopped in een groot aantal landen in Europa. In maart opende het eerste filiaal in Leiden en nu is Rotterdam aan de beurt. “Met acht miljoen bezoekers per jaar is de Rotterdamse Markthal een goede locatie voor een tweede restaurant in Nederland”, aldus Hans Wingender, Managing Director van Fresh Food Fast Company. Met de vele (internationale) bezoekers is het de ideale locatie om de naamsbekendheid te verhogen en mensen kennis te laten maken met het merk.
In de Markthal was tot nu toe nog geen concept wat zich volledig focust op gezonde voeding. Door de opening van Freshly Chopped biedt de Markthal voor zowel de toeristen als de mensen die in de buurt werken de mogelijkheid om een gezond ontbijt, lunch of avondmaal te halen. Omdat de chopper ter plekke de ingrediënten chopt, komt daar ook nog een stukje “theater” en “amusement” bij kijken, aldus Wingender.
Wat wordt er anders in Rotterdam?
Het tweede restaurant wordt anders dan de flagship store in Leiden en is aangepast op de Markthal bezoekers. Het filiaal in Rotterdam heeft een kleiner oppervlakte, maar is heel efficiënt ingericht om hoge volumes te kunnen wegdraaien. Door de digitale menukaarten en kiosken waar bezoekers een bestelling kunnen plaatsen, is deze store bijna volledig digitaal. Zo focust het personeel zich op het bereiden van de gerechten en kunnen klanten sneller hun bestelling afhalen. Ondanks dat er weinig zitplekken zijn in de Markthal, is dit voor Freshly Chopped geen probleem. Door het ontwerp van de bowls zijn de salades in één hand vast te houden en daarom makkelijk mee te nemen. De klant kan de salade ook al lopend met alleen een vork eten.
De menukaart is grotendeels hetzelfde, maar zijn bepaalde dingen aangepast op de bezoeker van de Markthal. Omdat het aanbod aan ontbijt in de Markthal lager is, wil Freshly Chopped hier verschil in maken. Om hierop in te spelen staat er in Rotterdam een nieuw product op het menu: de All Day Breakfast burrito. Ook ligt de focus bij deze store meer op de vers gemaakte sappen en smoothies en minder op de kant-en-klare drankjes uit de koelkast. De bezoeker kan bij Freshly Chopped terecht voor een compleet en gezond ontbijt.
Door de grote vraag naar verse en snelle maaltijden wil Freshly Chopped een gezonde levensstijl toegankelijk maken. De verwachting voor volgend jaar is om elke maand een nieuwe locatie te openen in Nederland, met behulp van franchisenemers. Daarom is Freshly Chopped actief op zoek naar franchisenemers, specifiek in de regio’s Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Wil jij franchisenemer worden? Neem dan contact op via info@freshfoodfastcompany.com
Freshly Chopped bevindt zich in de Markthal Rotterdam en opent haar deuren op maandag 19 september.
Foto v.l.n.r.: Brian Lee (CEO en oprichter van Freshly Chopped) en Hans Wingender (Managing Director van Fresh Food Fast Company) op locatie
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.